English

کاشان ماندگارترین شب آه و آهو را زیر سایه خورشید خاطره کرد / رکورد آه و آهو با حضور ۴ هزار عاشق امام رضایی‌

زیباترین شب ماندگار کاشانی‌ها با اجرای آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی خاطره شد‌.

کاشان ماندگارترین شب آه و آهو را زیر سایه خورشید خاطره کرد / رکورد آه و آهو با حضور 4 هزار عاشق امام رضایی‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، عضو کمیته اندیش‌ورزی جشنواره ملی آه و آهو گفت: آیین اختتامیه جشنواره ملی آه و آهو با حضور بی‌نظیر و چهار هزار نفری عاشقان امام‌رضا(ع) شامگاه روز میلاد امام الرئوف در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) کاشان برگزار شد.

محسن سُرنجی با اشاره به اینکه موسسه خادمین حضرت امام رضا(ع) در کاشان که از خادمیاران رضوی نیز هستند مجری برگزاری سالانه پانزدهمین جشنواره ملی آه و آهو در کاشان همزمان با دهه کرامت است افزود: جشنواره به عنوان ویژه برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با اجرای ۱۱ همایش متنوع، آیین افتتاحیه، اختتامیه و جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی برگزار شد.

وی اظهار کرد: جشن کودکان رضوی،خانواده رضوی با سخنرانی  عزیزی، بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه و تقدیر از خادمان نمونه، همایش گوهرشاد ویژه بانوان با سخنرانی ،فرودسی‌پور و طباطبایی مشاوره خانواده و متخصص رادیو آنکولوژی، باب الجواد ویژه نوجوانان، انتظار، مهدویت و امام رضا(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام سجادی، شمس الشموس(امام رضا«ع»شناسی) با سخنرانی حجت‌الاسلام ثباتی مقدم معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه (س) و همایش مهرورزی و جشن شب میلاد از جمله همایش‌های جشنواره بود.

سُرنجی با اشاره به ۱۰ هزار نفر ساعت کار و تلاش جوانان و نوجوانان عاشق اهل بیت(ع) به‌ویژه علی بن موسی الرضا(ع) برای برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی آه و آهو که از هشت ماه قبل آغاز به کار کردند افزود: ۲۵۰ نفر از آقایان و بانوان در کمیته‌های اجرایی، پشتیبانی، رسانه، اندیشه ورزی، تدارکات، فضای مجازی، طراحی، انتظامات، تشریفات و زیر سایه خورشید جشنواره را در ۱۱ شب با ۱۰۰ برنامه و آیتم فرهنگی هنری مدیریت و برگزار ‌‌‌کردند.

به گفته وی جشنواره ملی آه و آهو به‌طور میانگین در هر شب از شب‌های برگزاری آن در دهه کرامت میزبان ۲ تا سه هزار نفر از شهروندان ولایت‌مدار و مذهبی دارالمومنین کاشان و در غرفه ویژه کودکان میزبان ۷۰۰ کودک با اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی بود.

وی با تاکید بر شعار جشنواره که «خادم امام رضا(ع) فقط در مشهد نیست »تصریح کرد: شعار و هدف‌گذاری جشنواره احیای امر اهل‌بیت(ع) در سبک زندکی اسلامی، گسترش حرم رضوی با محوریت خادم فرهنگی امام رئوف در سراسر میهن اسلامی به نام و یاد امام مهربانی‌ها است.

آه و آهو سفیر عشق، مهرورزی و ثروت فرهنگی کاشان است

مدرس کشوری کارگاه خانواده با تاکید بر این جملات انگیزشی  که«عشق تنهاست عزیزش دارید و دوستی، ثروت خوبی‌است پس‌انداز کنید» گفت: جشنواره ملی آه و آهو بیانگر حضور یکپارچه، هماهنگ و خودجوش مردم برای بهره‌گیری از همایش‌های تخصصی و علمی با رویکرد شاد و معنوی خانواده است.

غلامعباس کوچکی افزود: آه و آهو جشنواره‌ای ارزشمند است که همه اعضای خانواده را در فضایی معطر و متبرک به نام ثامن‌الائمه با ماندگاری ثابت، مستمر و بالا جمع می‌کند تا خوراک ذهنی کامل دریافت کند.

وی که همچنین رئیس خانه روانشناسان کاشان است برگزاری جشنواره ملی آه و آهو را زمینه‌ساز شادابی خانواده‌ها و در نتیجه ایجاد نشاط اجتماعی جامعه دانست و گفت: در موقعیت کنونی جامعه ما نیازمند چنین برنامه‌های شاد و دارای ارتباط موثر با محوریت فرهنگ ارزشی است.

جشنواره عامل شادی تاثیرگذار با ظرفیت فرهنگی اجتماعی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان، نیز در مورد برگزاری جشنواره ملی آه و آهو با تقدیر از زحمات و تلاش‌های عوامل اجرایی آن و برنامه ریزی متنوع و عالی با محوریت امام رضا(ع)گفت: تدبیر اجرای چنین جشنواره‌‌ای با فضای معنوی و شاد برای همه اقشار و گروه‌های سنی اثرگذار، قابل تقدیر و ارزنده است.

سرهنگ  پاسدارکریم اکبری افزود: همکاری، هم افزایی و تعامل برای برگزاری مستمر و سالانه رویداد فرهنگی مذهبی آه و آهو با برگزاری همایش‌های آموزشی، تخصصی و کارشناسانه جذاب بویژه تبیین فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت با معرفی الگوهای عملی و واقعی آن در خانواده معظم شهدا و ایثارگران برای پسران نوجوان، دختران،  بانوان و خانواده سازنده، روشنگر، قابل تحسین و معرفت افزا است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های جنبی جشنواره و استقرار غرفه کودک و نوجوان با همکاری مجموعه‌‌های فرهنگی هنری شهرستان افزود: رمز موفقیت و ماندگاری جشنواره ملی آه و آهو حرکت در مسیر ولایت علوی و تبیین فرهنگ رضوی در سبک زندگی اسلامی است.

آه و آهو انگیز مثبت برای آینده بهتر است

مسئول داروخانه‌ امام رضا(ع) در کاشان و خیّر رضوی در کاشان نیز که خود را وقف امام رئوف کرده است افزود: برگزاری جشنواره فرهنگی آه و آهو می‌تواند در عصری که سرعت تکنولوژی و ابزار و امکانات مدرن زیاد است و هجمه‌های فرهنگی، بی‌ثباتی امنیت اقتصادی و اجتماعی برای نسل جدید فشارهای روحی و روانی زیادی به همراه دارد فضای معنوی، تعیین الگوی مناسب و انگیزه مثبت برای آینده بهتر مردم عزیز را در زندگی ایجاد کند

علیرضا عبدلی، تصریح کرد: جشنواره ملی آه و آهو علاوه بر اینکه ظرفیت‌های فرهنگی شهر را با سبک رضوی احیا کرده است با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع توانسته برای شرکت‌کنندگان دارای گروه‌های سنی مختلف نشاط و شادابی سالم و سازنده را ایجاد کند.

به گفته وی هر کس از راه دل، خود را به منبع بی انتهای رحمت و رأفت اهل بیت(ع) وصل کند و با اطمینان خاطر و به دور از هیجانات کاذب در مسیر زندگی قدم بردارد در نهایت به هدف مشخص و مقدس خود دسترسی خواهد داشت.

آه و آهو ظرفیت موثر فرهنگی مذهبی خلاقانه رضوی است 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان نیز با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره ملی آه و آهو ظرفیت موثر فرهنگی مذهبی به نام امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را در دهه کرامت ایجاد می‌کند گفت: گره زدن دل مردم با نام امام مهربانی‌ها و برگزاری همایش‌های تخصصی به مدت ۱۱ شب فقط با پشتوانه فکری و برنامه‌ریزی خلاقانه میسر است.

حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی با تاکید بر حضور پرشور نسل جوان در جشنواره که دل در گرو مِهر امارضا(ع) و حضرت معصومه(س)دارند افزود:  با وجود تبلیغاتی که جوانان دین‌زده شدند حضور آنها در جشنواره آه و آهو اثبات می‌کند که هر جا تبیین معارف دینی، ارزش‌ها و شعائر اسلامی با خلاقیت نشاط اجتماعی همراه باشد نسل جواب را جذب می‌کند و تاثیر گذار است.

وی اتفاقات بی‌بدیل در جشنواره ملی آه و آهو از جمله برگزاری همایش باب الجواد ویژه نوجوانان و گوهرشاد ویژه بانوان و خانواده را در شرایط کنونی که جامعه در برهه حساسی از تبیین معارف دینی برای نسل کودک، نوجوان و جوان  و خانواده است عامل خیر و برکت، بصیرت افزایی و سازندگی برشمرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی