English

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی قزوین:

ائمه جماعت جامعه را از ضرورت صرفه‌جویی‌ و تکلیف‌ در برابر آیندگان آگاه کنند

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت:ائمه جماعت‌ با تأکید بر ضرورت الگوی صحیح مصرف، جامعه را نسبت به تکلیفی که در برابر حفظ منابع برای آیندگان دارد آگاه و هشیار‌ کنند‌.

ائمه جماعت جامعه را از ضرورت صرفه‌جویی‌ و تکلیف‌ در برابر آیندگان آگاه کنند

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در جمع ائمه جماعات سراسر‌ استان‌ قزوین که از مجموعه نیروگاه شهید رجایی بازدید کردند، ائمه جماعت‌ را معتمدان مردم در مساجد و محلات دانست و از آنها خواست با اشاره به فرآیند سخت‌ تولید برق موضوعات مدیریت مصرف را برای شهروندان تبیین نمایند. 

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی از ائمه‌ جماعات که صاحبان تریبون در میان‌ مردم هستند خواست تا در کنار آموزه‌های دینی، جامعه را با فرهنگ درست مصرف در همه ابعاد زندگی به ویژه آب و برق‌ آشنا و رعایت این مهم را به نسل‌های بعدی منتقل کنند‌. 

وی با بیان اینکه منابع سوخت بی‌نهایت نیست و ما در برابر آیندگان وظیفه داریم تا با مصرف درست، این منابع ارزشمند را برای آنها نیز حفظ کنیم‌، تأکید کرد: انتقال این مفهوم به جامعه از طریق امامان جماعت که مورد اعتماد مردم هستند، بهتر و تاثیر گذار تر خواهد بود‌. 

موتابها افزود: بیش از 92 درصد برق مستمر و پایدار کشور توسط نیروگاه‌‌های حرارتی همانند نیروگاه شهید رجایی تولید و تأمین می‌شود و هم‌اکنون حدود ۷۰۰ نفر پرسنل واحدهای مختلف این شرکت  را به‌صورت شبانه‌روزی صیانت، نگهداری و راهبری می‌کنند. 

 وی ادامه داد: امروز بیش از ۹۵ درصد از تجهیزات نیروگاه‌های حرارتی در داخل کشور تولید می‌شود و وجود این پتانسیل در کشور جای افتخار دارد و موجب خوشبختی است که ما در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم. 

به گفته موتابها طراحی و ساخت یک نیروگاه هزار مگاواتی سیکل ترکیبی دست‌کم ۴ سال زمان‌ لازم دارد و با توجه به اینکه تولید هر کیلووات ساعت برق‌ حدود ششصد دلار هزینه دارد بنابراین ساخت، نصب و راه‌اندازی نیروگاهی مانند نیروگاه شهید رجایی نیازمند حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است و این نشان از هزینه های بالای ساخت مجموعه نیروگاهی دارد‌. 

موتابها درخصوص قیمت تمام شده انرژی الکتریکی در کشورمان، اظهار داشت: انرژی برق کالای تمیز، پاک، ارزان و در دسترس است که به سختی تولید می‌شود و اگر قرار باشد بهای واقعی تولید آن بر مبنای قیمت جهانی سوخت و آب مصرفی ‌ محاسبه شود هزینه‌  تمام شده انرژی الکتریکی برای تحویل به شهروندان حدود   100برابر قیمت فعلی خواهد بود ولی هم اکنون این انرژی پاک به قیمت  100تومان به ازای هر کیلو وات ساعت محاسبه می شود . 

این مسئول با بیان اینکه در نیروگاه‌‌های سیکل ترکیبی مصرف آب کمتر از نیروگاه بخاری است‌، بیان داشت: در مجموعه‌‌ای همانند نیروگاه شهید رجایی که برج خنک کننده آن از نوع برج خشک است برای تولید هر مگاوات برق 100 لیتر آب مصرف می‌شود‌  و در مجموع مصرف سالیانه آب در نیروگاه شهید رجایی در مقایسه با مصرف آب استان کمتر از یک دهم درصد است. 

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی اذعان داشت: در خرداد ماه امسال مصرف برق نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته و اگر نرخ افزایش به همین‌ صورت صعودی باشد جای نگرانی دارد‌. 

 وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با  برنامه ریزی و تمهیدات وزارت نیرو اعم از افزایش ظرفیت تولید برق ، ارتقاء توان نیروگاه ها، رفع اشکالات واحد های نیروگاهی وانجام کامل برنامه های تعمیراتی همراه با رعایت الگوی صحیح مصرف بهینه از سوی مردم درمصارف خانگی،نه تنها افزایش مصرف نداشتیم بلکه حدود 3درصد نیز نسبت به سال قبل کاهش مصرف برق داشتیم و همراهی خوب مردم ناترازی بین تولید و مصرف را کاهش داد. 

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی با اشاره به اینکه تحمل گرمای ۳۷ درجه برای همه ما بسیار سخت است افزود: در برخی استان‌ها دمای هوا نسبت به استان قزوین بسیار بالاتر است و هموطنان ما حتی تا بیش از ۵۰ درجه را تحمل می‌کنند بنابراین ما باید با مدیریت مصرف، زمینه را برای دسترسی همه استانها به نعمت برق فراهم کنیم‌. 

در ادامه، داراب بیرانوندی مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان قزوین ،مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ، اوجاقی مدیرعامل شرکت  برق منطقه زنجان، صباغیان مدیرعامل شرکت تولید برق شهیدرجایی، محجوب معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین به بیان نقطه نظرات خود با ائمه جماعات در خصوص مصرف بهینه آب و برق پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه