English

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خبرداد؛

راه اندازی خط تجاری به آفریقای جنوبی

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: با توجه به موقعیت بندر جاسک از نظر موقعیت مکانی و نیز دارا بودن تجهیزات راهبردی، این بندر را به نقطه عطفی در راستای ارتقا روابط تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و آفریقا تبدیل کرده است.

راه اندازی خط تجاری به آفریقای جنوبی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: برای نخستین بار در سال جاری یک موتور لنج 1500 تنی مجهز به جرثقیل در بندر جاسک برای بارگیری کود شیمایی با تناژ 1500تن در این بندر پهلو گرفته است.

وی ادامه داد: این محموله پس از بارگیری  و تکمیل ظرفیت تناژ شناور به مقصد کشورهای آفریقای جنوبی رهسپار خواهد شد.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، با شروع فعالیت خط تجاری بندر جاسک به کشور آفریقای جنوبی برای صادرات کالا، ظرفیت منحصر به فرد برای این بندر مهم بنا نهاده شده که نوید‌بخش افزایش اقتصاد دریامحور در سواحل مکران خواهد بود. 

محمدحسینی تختی اضافه کرد: با توجه به موقعیت بندر جاسک از نظر موقعیت مکانی و نیز دارا بودن تجهیزات راهبردی، این بندر را به نقطه عطفی در راستای ارتقا روابط تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و آفریقا تبدیل کرده است.

گفتنی است، بندر جاسک در شرق استان هرمزگان با آبخور شش متر و پذیرش انواع شناورها در امر صادرات و واردات انواع کالا فعالیت ویژه‌ای دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه