English

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

قوه قضائیه با ابَر‌چالشی به نام اطاله دادرسی روبه‌رو‌ست

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: قوه قضائیه با ابَر‌چالشی به نام اطاله دادرسی روبه‌رو ‌و حل این مسأله مستلزم برنامه‌ریزی و اقدامات بسیاری است.

قوه قضائیه با ابَر‌چالشی به نام اطاله دادرسی روبه‌رو‌ست

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،  حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در نشست رئیس کل دادگستری با اعضای هیئت مدیره مرکز و کانون وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان یکی از دلایل موثر در اطاله دادرسی را قرارهای کارشناسی معرفی کرد و اظهار داشت: قوه قضائیه با ابَر‌چالشی به نام اطاله دادرسی روبرو است و حل این مسأله مستلزم برنامه‌ریزی و اقدامات بسیاری است و یکی از این اقدامات که باید به صورت جدی‌تر به آن پرداخته شود ارتقاء کیفیت صدور و اجرای قرارهای کارشناسی در پرونده‌های قضایی است.

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و مفاد سند تحول قضایی، تقویت صدور و اجرای قرارهای کارشناسی و به دنبال آن کاهش اطاله دادرسی جزو برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه قضا بوده و استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله مرکز و کانون کارشناسان رسمی دادگستری در قالب کارگروه ارتقاء صدور و اجرای قرارهای کارشناسی، می‌توان در این خصوص راه‌گشا باشد.

رئیس دادگستری کل استان اصفهان کارشناسی در مسیر رسیدگی‌های قضایی را یکی از حساس‌ترین مراحل توصیف و تصریح کرد: در مسیر احقاق حق و رسیدگی به پرونده‌های قضایی مراحل مهمی وجود دارد که یکی از حساس‌ترین مراحل، امر کارشناسی است و هر چه این مرحله با دقت، عادلانه و به‌موقع انجام پذیرد قاضی می‌تواند بر اساس نظریه کارشناس، به ویژه در مسائل تخصصی، حکم عادلانه‌تری صادر کند.

حجت الاسلام جعفری به کارشناسان توصیه کرد: در صدور نظریات کارشناسی همواره جانب عدالت و انصاف را نگه داشته و کارشناسی معاضدتی را برای افراد کم‌درآمد و بی‌بضاعت در دستور کار خود قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه