English

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس:

با حداکثر توان مهیای تولید برق پایدار برای تابستان هستیم

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس عنوان کرد: نیروگاه بندرعباس ضمن تکمیل تعمیرات واحدهای خود در نیمه خرداد، توسط متخصصان داخلی، با حداکثر توان مهیای تولید برق پایدار برای روزهای اوج مصرف تابستان امسال خواهد بود.

با حداکثر توان مهیای تولید برق پایدار برای تابستان هستیم
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، داریوش محمودی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار داشت: عبور موفقیت آمیز از پیک مصرف تابستان به همراهی شهروندان بستگی داشته و این مهم نیازمند رعایت الگوی صحیح مصرف است.
 
وی افزود: با آغاز فصل گرما، مهم ترین کالایی که مورد استفاده همشهریان و هموطنان ماست برق است و این دغدغه با شروع فصل گرما شدت بیشتری پیدا کرده و نیروگاه بندرعباس با ظرفیت 1320 مگاوات و توان عملی 1000 مگاوات، همیشه در کنار هم وطنان بوده و مشغول برق رسانی به مردم خوب و خونگرم استان است.
 
محمودی ابراز داشت: امسال نیز برنامه تعمیرات مفصلی برای واحدهای 1 ، 4 و دیگر واحدها برنامه‌ریزی شد، که درحال حاضر درگیر آخرین مراحل تعمیرات اساسی واحد 4 بخار هستیم و امیدواریم نا نیمه خرداد، آخرین واحد در دست تعمیر به مدار آمده و فصل تعمیرات نیروگاه به اتمام برسد و با حداکثر ظرفیت با تولید برق پایدار در خدمت مردم استان باشیم.
 
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تصریح کرد: باتوجه به گرم شدن هوا و همچنین شرایط سخت آب و هوایی هرمزگان دمای هوا در سالن توربین حدود 60 سانتی گراد و گاها در تابستان این دما بسیار افزایش می یابد.
 
وی تصریح کرد: متخصصان و کارکنان نیروگاه بندرعباس در زمان تعمیرات واحدها در چند جبهه کاری از جمله پمپ های آب ورودی لب دریا، بویلر و کندانسور، توربین و سیستم تجهیزات جانبی و همچنین سیستم سیکل حرارتی، در هر زمینه تعمیراتی و قسمتهای مختلف کاری بالغ بر 200 نفر به صورت 2 شیفت کاری مشغول فعالیت هستند.
 
محمودی یادآور شد: از نظر تامین و ساخت قطعات داخلی تا این تاریخ نیروگاه بندرعباس توانست بالغ بر 2000 قطعه ریز و درشت باهمکاری شرکت های دانش بنیان و راهبری کارشناسان متخصص و بومی شرکت، بومی سازی کند و موجب صرفه جویی بالای ارزی شده و از خروج نقدینگی از کشور جلوگیری کند.
 

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به صرفه جویی در تابستان و حساسیت مصرف برق در این فصل پیش رو خاطرنشان کرد: شهروندان هرمزگانی همیشه با درایت و همکاری که با تمام نهادها و سازمانها و همچنین کارخانجات تولیدی و صنایع داشتند، در تابستان امسال نیز نهایت همکاری با ما خواهند داشت، تا با مدیریت کردن لوازم پرمصرف برقی نقش بسزایی در تکمیل جهاد و تلاش پرسنل صنعت برق داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر مدیریت مصرف بهینه برق و رعایت الگوی مصرف تصریح کرد: شهروندان تا حتی الامکان دمای کولرها را در دمای آسایش یعنی همان 24 درجه سانتی گراد گذاشته و از روشن کردن لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف خودداری کرده و در ساعاتی که در منزل حضور ندارند کولرها را خاموش کنند چون این وسایل برقی مصرف برق بالایی داشته و فشار زیادی به شبکه می آورد.

محمودی با اشاره به ناترازی تولید و مصرف انرژی است، عنوان کرد: باتوجه به صنعتی بودن استان هرمزگان و پرمصرف بودن کارخانجات و دستگاههای اجرایی خواهش و توصیه اکید به هم وطنان این است که در مصرف برق حداکثر صرفه جویی و همکاری را به عمل آورده که این کار یک خسته نباشید به تمامی همکاران ما در صنعت برق است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان افزود: بنابراین ضروری است که رعایت الگوی مصرف برق از سوی همه مشترکان مورد توجه جدی قرار بگیرد تا ضمن حفظ منابع ارزشمند انرژی کشور، شاهد رشد و شکوفایی نظام مقدس خانواده نیز باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه