English

وزیر میراث‌فرهنگی:

وجود زیرساخت تله‌کابین در کنار قلعه‌ دختر فیروزآباد فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری است

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: وجود زیرساخت تله‌کابین در کنار میراث‌جهانی قلعه‌دختر فیروزآباد یک فرصت بی‌نظیر در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و رونق این صنعت در این منطقه است.

وجود زیرساخت تله‌کابین در کنار قلعه‌ دختر فیروزآباد فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سید عزت‌الله ضرغامی در ادامه سفر خود به استان فارس در بازدید از میراث‌جهانی قلعه‌ دختر فیروزآباد گفت: وجود تله‌ کابین برای بازدید از این قلعه و مناطق اطراف آن یک ظرفیت موثر است که زیرساخت آن وجود دارد و با جذب سرمایه‌گذار می‌توان از آن استفاده موثر به عمل آورد، زیرا وجود تله‌کابین در رونق گرفتن یک منطقه گردشگری نقش موثری دارد.

وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: اداره‌ کل میراث فرهنگی فارس ماکت آثار تاریخی محور جهانی ساسانی را در ابعاد بزرگتر تهیه کرده و در معرض گردشگران این منطقه قرار دهد.

وی افزود: ساخت گنبد در معماری ساسانی برای نخستین بار یک موضوع مهم است و نشان از نوآوری ایرانی است که یک سازه دایره‌ای را بر روی پلان چهارگوش کار کرده است.

ضرغامی در این بازدید همچنین در خصوص تکمیل سریع‌تر و راه‌اندازی مجتمع رفاهی قلعه‌ دختر فیروزآباد تاکید کرد.

قلعه‌دختر اولین بنای گنبددار ساسانیان است و در فهرست منظر جهانی ساسانی به ثبت رسیده و توسط اردشیر یکم در تنگاب فیروزآباد در قرن سوم میلادی ساخته شده است.

وزیر میراث فرهنگی+ فارس

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه