English

استاندار اصفهان تاکید کرد:

نقشه حرکت ورزش استان اصفهان تهیه و تدوین شود

استاندار اصفهان گفت: باید بدانیم هر رشته ورزشی امروز چه وضعیت و شرایطی دارد، یا اعتبارات، امکانات و جایگاه ملی، چالش‌ها و فرصت‌ها و همچنین بضاعت هر رشته و هیئت ورزشی چگونه است.

نقشه حرکت ورزش استان اصفهان تهیه و تدوین شود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سیدرضا مرتضوی در جلسه شورای عالی ورزش استان با بیان اینکه ظرفیت‌های ورزش استان باید معرفی و شناخته شوند، گفت: رشد ۶۰ درصدی در اعزام ورزشکاران، میزبانی رویدادها در سطح ملی و بین‌المللی، برنامه‌های توسعه ورزش قهرمانی و توجه به افتخارآفرینان و اسطوره‌ها از فعالیت‌های ارزشمندی است که ورزش استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ داشته است.

وی با اشاره به اینکه به نسبت سالیان گذشته شاهد رویدادها و اتفاقات مثبتی در حوزه ورزش استان بوده‌ایم ادامه داد: امروز بسیاری از طرح‌های ورزشی در مسیر افتتاح هستند و در سال گذشته نیز ۲۱ طرح ورزشی در استان به سرانجام رسیده و نهایی شده است. این یک کارنامه موفق برای اصفهان محسوب می‌شود.

استاندار اصفهان با تأکید بر تداوم توسعه اماکن ورزشی در جای جای استان اصفهان، اظهار کرد: برپایی نشست‌های شورای عالی استانی، با رویکرد اهداف و برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در هر استان برنامه ریزی می‌شود. در واقع این شوراها شکل گرفته‌اند تا شاهد یک هم‌افزایی و همچنین سیاست گذاری، اولویت بندی و هماهنگ سازی پیرامون اهداف و استفاده از ظرفیت‌ها در مسیر تحقق اهداف بلند مدت و میان مدت باشد.

مرتضوی با بیان اینکه همه سازمان‌ها و نهادها باید توجه ویژه ای به امر ورزش و تربیت بدنی داشته باشند با انتقاد از حضور نداشتن شماری از مدیران ارشد نهادها در این شورا افزود: عضویت اعضا در شورای عالی، قائم به فرد است و اینکه مسئول دیگری غیر از مدیر در این نشست حاضر شود، پذیرفته نیست. دستگاه‌ها باید نسبت به این مسئولیت خطیر پاسخگو باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت تدوین و تهیه نقشه حرکت ورزش استان اصفهان گفت: باید بدانیم هر رشته ورزشی امروز چه وضعیت و شرایطی دارد، یا اعتبارات، امکانات و جایگاه ملی، چالش‌ها و فرصت‌ها و همچنین بضاعت هر رشته و هیئت ورزشی چگونه است.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: سیاست گذاری در مسیر ورزش، با شناخت مسیر و توانمندی‌ها و چالش‌ها میسر خواهد شد؛ اما اگر هیچ برداشت و داده مدونی از وضعیت ورزش در هر بخش نداشته باشیم، نمی‌توانیم به درستی اولویت بندی و سیاست‌گذاری کنیم.

وی تاکید کرد: حضور مدیران باشگاه‌های ورزشی بزرگ استان در نشست‌های شورای عالی ورزش استان ضروری است؛ این مراکز ورزشی نباید فقط باشگاه داری کنند بلکه باید به مسائل زیربنایی و زیرساختی نیز ورود کرده و به این دست مسائل هم توجه کنند. این موضوع به شکل ویژه در جلسه بعدی همین شورا دنبال خواهد شد.

مرتضوی با اشاره به پیگیری دعوت از وزیر ورزش برای سفر به اصفهان، خاطر نشان کرد: این حضور میدانی در استان لازم است تا در قالب آن نشست‌هایی در قالب گفت و شنود با حضور فعالان عرصه ورزش در اصفهان برگزار شود.

به گفته وی، شماری از مسائل و چالش‌ها هستند که باید در سطح وزیر و وزارت خانه دنبال شوند و مسائل از زبان پرچم‌داران حوزه ورزش در کف میدان به وزیر منتقل شود.

استاندار اصفهان گفت: شورای شهرها مکلف به حمایت از ورزش، ورزشکاران، هنرمندان، نخبگان و سایر اقشار مشابه هستند. هر مملکتی داشته‌هایی دارد و باید داشته‌هایش را حفظ و معرفی کند. نباید تنها به گذشته اکتفا کرد بلکه باید امروز را هم دید و از برترین‌های امروز هم تقدیر کرد.

وی با تاکید بر ضرورت نگاه زیربنایی به تربیت ورزشکاران قهرمان از ابتدای شکل گرفتن شخصیت و هویت اظهار کرد: همه جوانب یک ورزشکار باید با هم رشد کند و شکوفا شود تا بداند نسبت او با برخی از مولفه‌های هویتی چه چیزی باید باشد.

مرتضوی ادامه داد: برخی از کشورها روی این مسئله سرمایه گذاری کرده‌اند تا جایی که وقتی قهرمان ملی یک کشور درباره سرزمین خود سخن می‌گوید بسیار عالی سخن می‌گوید؛ ما نیز باید در همین مسیر گام برداریم.

استاندار اصفهان گفت: غفلت‌ها از همین پایین دست آغاز می‌شود و بعدها در فضاهایی به ما آسیب می‌زند و ورزشکار و قهرمانی که می‌توانست برای نظام یک ظرفیت باشد به راحتی از ما گرفته می‌شود.

وی سپس ترغیب مردم را به ورزش از ملزومات جامعه سالم برشمرد و تاکید کرد: امروز سرانه ورزشی استان جایگاه خوبی ندارد که باید در طرح‌های بازنگری توجه جدی به این مهم داشت. همچنین باید در تدوین طرح‌های هادی روستایی به شکل تخصصی به ورزش نگرسیت و از تصویب طرح‌هایی که این ملاحظات در آنها دیده نشده جلوگیری کرد.

استاندار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت ورزش بانوان اشاره کرد و افزود: سلامت زنان، سلامت آینده ایران است و از هر موضوع دیگری مهم‌تر است. سلامت زنان به معنای سلامت مادران و سلامت مادران یعنی سلامت جامعه. بدون نگاه سلامت محور آینده موفقی نخواهیم داشت و این برای مدیران استان بسیار مهم است.

مرتضوی برگزاری مسابقات هندبال آسیایی در اصفهان را فرصتی ارزشمند برای این استان قلمداد کرد و گفت: همه مدیران در همه بخش‌ها و سازمان‌ها باید ذیل ستاد مرکزی این دوره از مسابقات حمایت و پشتیبانی لازم را داشته باشند تا نام اصفهان در برپایی این رویداد بدرخشد و مسیر برای میزبانی‌های بعدی استان اصفهان هموار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه