English

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد؛

پیش بینی تولید ۲۸۰۰ تن کلزا در میاندورود

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی میاندورود گفت: پیش بینی می شود امسال با متوسط عملکرد 2.1 تن در هکتار دو هزار و 814 تن محصول در این شهرستان تولید شود.

پیش بینی تولید 2800 تن کلزا در میاندورود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمد باقر اسفندیاری با بیان اینکه زراعت کلزا به عنوان یکی از کشت های پاییزه در تناوب زراعی و کاهش بیماری‌ها و آفات موثر است، اظهار داشت: توسعه کشت کلزا سبب خودکفایی کشور در تولید دانه‌های روغنی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی می شود.

وی ادامه داد: برای توسعه کشت کلزا در این شهرستان، کلاس های آموزشی ترویجی توسط کارشناسان پهنه و مراکز جهاد کشاورزی برگزار شد و همچنین دوره‌های آموزشی برای بهبود ارتقاء علمی و عملی و به روز کردن اطلاعات بهره‌برداران و بازدید از مزارع کلزا در زمان کاشت، داشت و برداشت از سوی کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان به صورت مستمر انجام می شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود به کارشناسان مستقر در مرکز خرید توصیه کرد بعد از تشخیص سلامت محصول با رعایت دستورالعمل از اعمال سلیقه در تحویل محصول پرهیز و با بهره برداران همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه کلزا محصول استراتژیک و ماده اولیه تولید روغن خوراکی است که به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول، کیفیت بالایی دارد، گفت: پیش بینی می شود امسال با متوسط عملکرد 2.1 تن در هکتار، دو هزار و 814 تن محصول در یک هزار و 340 هکتار مزارع کلزا این شهرستان تولید شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه