English

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

۴ پروژه بزرگ محرومیت زدایی استان قزوین به دست جهادگران به بهره برداری رسید

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: ۴ پروژه محرومیت زدایی بزرگ شامل بهره برداری از دو دهنه پل، مخزن آب شرب و استخر ذخیره آب کشاورزی با ۱۷ میلیارد تومان به دست جهادگران بسیج سازندگی افتتاح و به بهره برداری رسید.

۴ پروژه بزرگ محرومیت زدایی استان قزوین به دست جهادگران به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،سرهنگ پاسدار امیر علی حسینیانی مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در آئین افتتاح طرح های بسیج سازندگی که با حضور سردار آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و مسوولان استانی در منطقه الموت شرقی در حسینیه روستای بازرگاه برگزار شد بیان کرد: ۴۳۰ عنوان برنامه به مناسبت بیست و سومین سالگرد بسیج سازندگی در سراسر استان از طریق پایگاه ها، حوزه ها، متخصصین، اقشار، اجرا می شود که برخی از عناوین شامل برنامه های سازندگی، فرهنگی، محرومیت زدایی، کمک مومنانه می باشد.

وی با اشاره به احداث و بهره برداری طرح های مختلف تشریح کرد: روستای میزوج همواره در فصل سرما، بارندگی های سیل آسا را تجربه می کرد و اهالی روستا برای عبور از رودخانه با چالش جدی مواجه بودند که با همکاری راه و شهرسازی، استانداری و مشارکت و همراهی نماینده قزوین آبیک البرز مهندس سیاهکالی احداث پل روستای میزوج در دستور کار قرار گرفت.

حسینیانی افزود: برای ساخت پل روستای میزوج بالغ بر ۷ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که تا امروز ۲/۵ میلیارد تومان اختصاص یافته و چنانچه راه و شهرسازی و نهادی دولتی همراهی کنند کمتر از ۳ماه دیگر پل به اتمام می رسد و آماده بهره برداری است. در سازه این پل بیش از ۱۰۵ تن میلگرد استفاده و کیفیت و سرعت ساخت در این پروژه لحاظ شده است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه گفت: روستای بازرگاه به دلیل قرار گرفتن در شیب تند و بالاتر از سطح رودخانه همواره با خطر سیلاب مواجه بود. مردم تا رودخانه می آمدند و وسایل و بارهای خود را با مشقت به خانه می رساندند و در این مسیر چندین دستگاه وسائط نقلیه و احشام گرفتار سیل شده اند و خسارت های مالی فراوان حادث شده است.

حسینیانی اظهار کرد: با احداث پل شهید عالم باقری برای روستای بازرگاه با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاسداران و بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، مشکلات اهالی روستا برطرف شد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار برای این پروژه افزود: برای احداث این پل اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت که با مشارکت مردمی در مدت ۵۵ روز ساخته شد و امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مسوول تشریح کرد: برای رفع معضل آب کشاورزی روستای دیکین، استخر ذخیره آب با ظرفیت ۹۰ هزار متر مکعب و ۱۲۰ هزار متر مکعب خاکبرداری صورت گرفته که برای نگهداری آب از لایه ژئو ممبران استفاده شده است.

حسینیانی در ادامه اظهار کرد: برای تامین مالی این پروژه ۷ میلیارد تومان با همکاری سازمان برنامه بودجه، جهاد کشاورزی و خودیاری مردم ایجاد شد که تا دوماه دیگر آماده بهره برداری می شود.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه در افتتاح مخزن ۳۰۰ متر مکعبی آب شرب روستای کوشک گفت: با مشارکت آبفای استان، اهالی روستا و بسیج سازندگی، این مخزن با اعتباری بالغ بر۷۰۰ میلیون تومان ساخته شد و مشکل آب آشامیدنی این روستا به طور کامل برطرف گردید.

حسینیانی در پایان با اشاره به گستردگی کار بسیج سازندگی در سراسر استان قزوین افزود: اغلب طرح ها با سرعت بالا و کیفیت مناسب تحویل مردم می شود و تا پایان سال صدها پروژه افتتاح و آماده بهره برداری می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه