English

آیت الله رجبی:

«اجرای قانون» و «کار فرهنگی» دو بال پیاده‌سازی حجاب در جامعه اسلامی است

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: نباید به بهانه کار فرهنگی از اجرای قانون حجاب و مقابله با هنجارشکنان دست برداشت چنانکه نباید با اهتمام به اجرای قانون حجاب از فعالیت‌های تبیینی، فرهنگی و اقناعی و گفتمان‌سازی غافل شد. باید در این دو زمینه همزمان اقدام شود.

«اجرای قانون» و «کار فرهنگی» دو بال پیاده‌سازی حجاب در جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله محمود رجبی رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در بیانیه‌ای به تحلیل اوضاع جامعه و بیان وظایف اقشار مختلف در راستای پیاده‌سازی حجاب در جامعه پرداخت که در این بیانیه آمده است:

حجاب یک حکم مسلم شرعی و یک قانون مصوب قطعی است. مقابله با حجاب و ترویج نظری و عملی بی‌حجابی و مطرح کردن کلیدواژۀ «حجاب اجباری» بدون شک از سوی دشمنان ملت و نظام ما طراحی شده و از خارج مرزها هدایت می‌شود. این امر، مسأله حجاب در جامعه ما را حتی از یک حکم شرعی مسلم و یک قانون قطعی مصوب فراتر برده و به یک مسأله امنیتی و ضد هویت ملی طراحی شده از سوی دشمنان ملت تبدیل کرده است.

کسی که در جامعه و در ملأ عام اقدام به هنجارشکنی و نقض حکم الهی و قانون مصوب نظام اسلامی کند وارد بُعد اجتماعی مسأله حجاب شده است. در اینجا، هم وظیفه قوای مختلف نظام و نهادهای مسئول نظام است که طبق قانون با او برخورد کند و هم وظیفه آحاد مردم است که تذکر لسانی دهند. این اقدام مقتضای فهم درست تعالیم مترقی اسلام و نظام‌مندی و قانون‌مندی مسئولان، مردم و امت اسلامی ماست.

«اجرای قانون حجاب و مقابله با متجاهران به بی‌حجابی» و نیز «کار اقناعی و فرهنگی، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی» دو بال پیاده‌سازی حجاب در جامعه اسلامی ماست. نباید به بهانه کار فرهنگی از اجرای قانون حجاب و مقابله با هنجارشکنان دست برداشت چنانکه نباید با اهتمام به اجرای قانون حجاب از فعالیت‌های تبیینی، فرهنگی و اقناعی و گفتمان‌سازی غافل شد. باید در این دو زمینه همزمان اقدام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه