English

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بویین زهرا:

اجرای طرح فاضلاب شهری برای مردم شهر شال سودمند است

به گفته مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بویین زهرا، یکی از وظایف قانونی شرکت‌های آب و فاضلاب جمع‌‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهری به منظور افزایش و بالا بردن بهداشت عمومی، جلوگیری از آلوده شدن سفره‌های آب زیرزمینی و همچنین امکان بازگرداندن و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده است.

اجرای طرح فاضلاب شهری برای مردم شهر شال سودمند است

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، امین اله شیخ مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بویین زهرا با اعلام اینکه تصفیه خانه و شبکه فاضلاب شهر شال تکمیل شده و آماده اتصال مشترکین برای بهره برداری است، همچنین اضافه کرد: می‌توان اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیت و ضرورت اجرای پروژه های مربوط به فاضلاب را جلوگیری از آلوده شدن منابع آبی زیرزمینی به وسیله چاه‌های خانگی عنوان کرد. 

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و با توجه به مشکلاتی که اقشار کم بضاعت با آن مواجه هستند شرایطی برای پرداخت اقساط آن در غالب فیش های مربوطه به وجود آمده که در درب منازل مشترکین شهر شال توزیع می شود. 

وی افزود: استفاده از انشعاب فاضلاب به عنوان یک ضرورت باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه باید فرهنگ ‌سازی‌ لازم در دستور کار قرار گیرد. 

مدیر امور آبفای شهرستان بویین زهرا یادآور شد: نصب انشعاب فاضلاب قطعا از آلوده شدن آب‌های زیرزمینی جلوگیری خواهد کرد و نیز می‌توان از تصفیه فاضلاب و پساب آن در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی و فضای سبز شهری در استان استفاده کرد. 

شیخ توضیح داد: متاسفانه اگر به این مسئله توجه نشود منابع آبی زیرزمینی از بین خواهد رفت و در آینده‌ای نه چندان دور در بیشتر شهرها شاهد بی‌‌آبی و مهاجرت هستیم، بنابراین باید در این بخش هزینه و آینده‌نگری شود. 

وی در پایان از دیگر مضرات بی‌توجهی اتصال به شبکه فاضلاب را فرونشست زمین و ساختمان برشمرد و اظهار داشت: منازلی که به این سیستم متصل نباشند نم و رطوبت به پی ساختمان اثر می‌گذارد و مشکلات بسیار ناگواری را به همراه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه