English

اجرای ۴۳۸ میلیارد تومان پروژه بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۳۲ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار۴۳۸ میلیارد تومان در مناطق حاشیه شهرهای زاهدان، زابل، خاش و سراوان توسط این اداره کل در دست اجراست.

اجرای ۴۳۸ میلیارد تومان پروژه بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان

عطاءاله اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تمام تلاش این اداره کل با اجرای طرح بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان های شهری با هدف فراهم کردن امکان کار و زندگی استاندارد برای شهروندان است.

وی ادامه داد: در این راستا این اداره کل اجرای پروژه های زیربنایی و روبنایی محرک رشد و توسعه محلات را به عنوان یکی از مهمترین مسئولیت های سازمانی خود در مناطق مورد هدف در دستور کار ویژه قرار داده است که زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، احداث و تکمیل فضاهای آموزشی، بهسازی مسیل های مناطق هدف، احداث فضاهای تفریحی، تکمیل بازارچه های محله ای و برگزاری دوره های مهارت آموزی به منظور اشتغال ساکنین محلات هدف از جمله مهمترین آنها بشمار می رود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بسته تشویقی جدید برای نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: یکی از سیاست‌های ابلاغی دولت، اجرای ضوابط تشویقی نوسازی محلات هدف و بافت‌های ناکارآمد شهری است و مشوق‌های مناسبی در خصوص توانمند سازی و ایجاد انگیزه حفظ بافت‌های باهویت قدیمی، فرسوده وتاریخی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بسته تشویقی وزارت راه و شهرسازی به منظور نوسازی و بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در جهت اجرای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن عنوان کرد: در این راستا سیاست‌ها، ضوابط تشویقی و کالبدی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب شده است تا تضمین کننده نوسازی محله‌ای در بازسازی بافت‌های فرسوده باشد و به تسریع و تسهیل نوسازی در این بافت‌ها کمک کند.

اکبری بیان کرد: اعطای طبقه تشویقی به تراکم مجاز طرح مصوب وتخفیفات پروانه و مجوزها و نیز الزام تخصیص ۳۰ درصد از منابع واعتبارات دستگاه‌های خدماتی به این بافت‌های ناکارآمد و فرسوده و تاریخی، فرصت بسیار خوبی است که دولت برای محلات هدف بازآفرینی شهری درحوزه راه وشهرسازی وشهرداری‌ها ایجاد کرده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این سیاست‌ها و ضوابط به منظور ایجاد انگیزه برای توسعه دهندگان، سرمایه‌گذاران و مالکان اراضی محدوده‌های بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و در راستای ارتقای کیفیت محیطی و تامین خدمات مورد نیاز است.

اکبری وسعت بافت‌ های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی سیستان و بلوچستان در شهرستان های تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان را ۲ هزار ۷۷۸ هکتار عنوان کرد تصریح کرد: در حال حاضر ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند که تمام تلاش این اداره کل با اجرای پروژه های بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان های شهری مناسب با هدف رسیدن به توسعه پایدار است. گفتنی است سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیاد دارای دو اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه