English

پرورش روحیه پهلوانی و اخلاقمداری در جوانان و ورزشکاران رسالت اصلی ماست

سرپرست هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی آذربایجان‌غربی و رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان با اشاره به برنامه‌های ویژه سالروز تاسیس بسیج ورزشکاران و هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای گفت: پرورش روحیه پهلوانی و اخلاقمداری در جوانان و ورزشکاران رسالت اصلی ماست.

پرورش روحیه پهلوانی و اخلاقمداری در جوانان و ورزشکاران رسالت اصلی ماست
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌غربی، سرهنگ مهدی مجیدی سرپرست هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی و رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان درخصوص برنامه‌های ویژه سالروز تاسیس بسیج ورزشکاران و هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای گفت: حضور در برنامه فرهنگی و مراسم معنوی زیارت عاشورا، غبارروبی مزار شهدا و حضور در مزار پیشکسوتان فقید ورزش زورخانه‌ای و نیز اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی برای مددجویان بهزیستی، سالمندان و زندانیان جرایم غیر عمد از مهمترین برنامه های این هفته می باشد.
وی اضافه کرد: همچنین تجلیل از پیشکسوتان، مرشدان، رزمندگان دفاع مقدس و ایثارگران، جانبازان و مدافعین حرم، عیادت از بیماران و دیدار و تقدیر از کادر درمان بیمارستان ها و حضور در برنامه های تلویزیونی و رادیویی و ارائه عملکرد ورزش زورخانه‌ای و خاطره گویی از دیگر برنامه‌های این هفته است.
مجیدی اضافه کرد: در این هفته همایش پیاده روی خانوادگی و غبارروبی مزار شهدا و همچنین برگزاری زیارت عاشورا و اجرای نواهای آیینی ورزش زورخانه ای نیز با همکاری و مشارکت جامعه ورزشی و جوانان استان برگزار خواهد شد.
مجیدی با تبریک این هفته و نیز روز بسیج ورزشکاران به جامعه ورزش بخصوص ورزشکاران پهلوانی و زورخانه‌ای خاطر نشان کرد: پنج شنبه آتی /۲۱ اردیبهشت/ هیات‌های ورزشی، ورزشکاران و مربیان و جامعه بزرگ ورزش و جوانان در یادمان شهدای گمنام پارک جنگلی ارومیه حضور خواهند یافت و مراسم معنوی زیارت عاشورا و اجرای نوای آیینی نیز در همین محل برگزار خواهد شد.
سرپرست هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی آذربایجان‌غربی و رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای در منویات مقام معظم رهبری به عنوان یک فرهنگ و تاریخ دارای تقدس و فراتر از ورزش بیان شده و این رسالت اصلی همه هیات‌های ورزشی، متولیان و دستگاه‌های مختلف است که در پرورش روحیه پهلوانی و جوانمردی و سوق دادن جوانان و ورزشکاران به معنویات و ارزش ها گام بردارند.
مجیدی گفت: تلاش دستگاه‌ها و مسئولین فرهنگی تصمیم گیر استان و متولیان حوزه ورزش باید در مسیر توسعه زیرساخت‌های فرهنگی که زورخانه یکی از مهم‌ترین آنهاست باشد تا با راه اندازی زورخانه در هر یک از شهرهای استان، گامی بلند در حفظ منش و فرهنگ ایرانی اسلامی و پهلوانی برداشته شود.
هفته فرهنگ پهلوانی از روز ۱۴ اردیبهشت آغاز و تا 20 این ماه ادامه خواهدداشت.
۱۷ شوال مصادف با ۱۸ اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج ورزشکاران نامگذاری شده است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه