English

تحصیل بیش از ۱۴۰ دانشجوی رشته مامایی در دانشگاه علوم پزشکی قم

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر ۱۴۰ دانشجوی رشته مامایی در دانشگاه علوم پزشکی قم تحصیل می‌کنند

تحصیل بیش از ۱۴۰ دانشجوی رشته مامایی در دانشگاه علوم پزشکی قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر ۱۴۰ دانشجوی رشته مامایی در دانشگاه علوم پزشکی قم تحصیل می‌کنند و تاکنون ۴۱۸ دانشجو نیز در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته رشته مامایی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

عباس مقدم در این زمینه افزود: اولین ورودی و پذیرش دانشجو در رشته مامایی در سال ۱۳۸۴ بوده و هم‌اکنون ۱۴۹ دانشجو در مقاطع مختلف پیوسته و ناپیوسته مامایی در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم  اضافه کرد: از این تعداد دانشجو، ۳۲ نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، ۱۲ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰۵ نفر نیز در مقطع کارشناسی پیوسته در حال تحصیل هستند.

مقدم  با بیان اینکه تاکنون ۴۱۸ دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی در رشته تحصیلی مامایی فارغ‌التحصیل شده‌اند، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تعداد دانشجویان پذیرفته‌شده ۳۶ دانشجو بودند که ورودی روزانه و با ظرفیت مازاد بودند.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم  عنوان کرد: از تعداد ۳۶ دانشجوی ورودی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تعداد ۱۲ دانشجو ناپیوسته، ۷ دانشجو کارشناسی ارشد و ۱۷ دانشجو نیز در مقطع کارشناسی پیوسته در حال تحصیل هستند.

مقدم به تعداد اعضای اساتید و اعضای هیات‌علمی رشته مامایی اشاره و بیان کرد: درمجموع ۲۴ استاد در این رشته تحصیلی حضور دارند که ۲۲ نفر از آن‌ها استاد خانم هیات‌علمی و غیر هیات‌علمی هستند و ۲ نفر نیز از اساتید آقای عضو غیر هیات‌علمی رشته مامایی هستند.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم  با تبریک روز جهانی ماما، افزود: روز جهانی ماما فرصت مناسبی برای جلب توجه هر چه بیشتر مردم و مسوولان نسبت به جایگاه و اهمیت حرفه مامایی در ارتقای سلامت خانواده و تامین سلامت جامعه است.

پنجم می‌مصادف با ۱۵ اردیبهشت روز جهانی ماما نام‌گذاری شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه