English

فرمانده مرزبانی هرمزگان:

قاچاق کالا سم مهلکی برای اقتصاد هر کشوری است

فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: باتوجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های اخیرشان در خصوص حمایت از تولید ملی و تلاش در جهت رشد تولید، برخورد با قاچاق کالا به عنوان سم مهلک تولید باید تشدید شود.

قاچاق کالا سم مهلکی برای اقتصاد هر کشوری است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سردار بهادر اسماعیلی فرمانده مرزبانی هرمزگان در نشست هم‌افزایی بین نیروهای مسلح استان در مقابله با قاچاق، بر مبارزه جدی با قاچاق کالا در راستای حمایت از تولید ملی تاکید کرد و افزود: باتوجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های اخیرشان در خصوص حمایت از تولید ملی و تلاش در جهت رشد تولید، برخورد با قاچاق کالا به عنوان سم مهلک تولید باید تشدید شود.

سردار اسماعیلی عنوان کرد: انتظار این است که همه نیروهای مسلح مستقر در استان هرمزگان با تلاش بیشتر و برخورد با قاچاق کالا و همراهی و همدلی با مرزبانان غیور هرمزگانی زمینه‌های تحقق شعار سال در حوزه ماموریتی خویش فراهم کنند.

فرمانده مرزبانی هرمزگان یکی از راه‌های مهم تحقق تولید ملی را مبارزه جدی و بی امان با قاچاق کالا دانست و تصریح کرد: بدون شک چالش اساسی فراروی رسیدن به تولید ملی، اقتصاد زیرزمینی و قاچاق کالا است و پدیده قاچاق یک جریان پیچیده و وسیع همراه با پنهان کاری است که همواره تحت تاثیر واقعیت‌های اقتصادی و سیاسی کشوها در طول تاریخ شکل گرفته است و نمی‌توان آن را از توسعه کشورها جدا کرد.

این فرمانده ارشد مرزبانی هرمزگان، قاچاق کالا و سوخت را درست در مقابل رونق اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: قاچاق کالا در مسیرهای غیرقانونی موجب انحراف سرمایه‌ها از مسیر اصلی و در نهایت کاهش تولید ملی، درآمد سرانه و گسترش فقر و بیکاری در جامعه می‌شود.

وی پدیده قاچاق را یک عمل خلاف شرع و ضربه به اقتصاد، هویت ملی و برنامه‌ریزی کشور دانست و اشاره کرد: اگر امروز در مرزها با این پدیده به شدت مقابله نشود، زمینه ساز تضعیف تولید داخلی و ترویج اشتغال ناسالم خواهد بود.

سردار اسماعیلی ضمن قدردانی از همکاری خوب مرزنشینان با دریابانان در اجرای طرح‌ها و ماموریت‌ها در نوار مرزی ساحلی گفت: دریابانان خستگی ناپذیر این فرماندهی با تمام توان، حتی در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی به طور شبانه روز و با قاطعیت تمام هرگونه تحرک قاچاقچیان کالا و سوخت و رفت وآمدهای غیرمجاز مرزی را رصد کرده و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهند کرد.

فرمانده مرزبانی هرمزگان همچنین از کشف هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق توسط مرزبانان پایگاه دریابانی میناب و بندرعباس در راستای اجرای برخورد با قاچاقچیان کالا در نوار مرزی آبی ساحلی و انجام اقدام‌های اطلاعاتی خبرداد.

سردار اسماعیلی در تشریح این خبر اظهار کرد: مرزبانان استان با اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان کالا در نوار مرزهای آبی ساحلی به ۲ فروند شناور باری مشکوک شدند و با رعایت تمامی اقدامات ایمنی آن‌ها را متوقف کردند.

وی بیان کرد: مرزبانان در بازرسی دقیق از شناورهای توقیفی تعداد ۲۴ حلقه لاستیک خودرو سواری، ۶دستگاه کولر، ۱۵ طاقه پارچه، ۴۱ دستگاه ماشین اصلاح، ۱۰عدد اتو مو، ۱۵ هزار و ۱۰۰ عدد گلس تلفن همراه، یکهزار و ۴۰۰ عدد کاور تلفن همراه، ۲۲ قواره چادر زنانه، ۱۸ عدد فلاکس چای، پنج دستگاه تلویزیون، هفت دستگاه آبمیوه گیری، هشت دستگاه سرخ کن، ۶ دستگاه چای ساز، یک دستگاه یخچال فریزر، سه دستگاه ماشین لباسشویی، چهار عدد پنل کولر، چهار دست ست چاقوی آشپزخانه، ۲ دستگاه آسیاب برقی، یک دستگاه قهوه ساز و یکهزار و ۲۰۰ بسته تنباکو میوه‌ای کشف کردند.

فرمانده مرزبانی هرمزگان تصریح کرد: در این عملیات‌ها همچنین مرزبانان موفق شدند ۲ فروند شناور فعال در امر قاچاق کالا توقیف وچهار نفر متهم را دستگیر کنند که پس از تشکیل پرونده قضایی تحویل مقامات قضایی شدند.

وی در پایان افزود: کارشناسان با احتساب شناورهای توقیفی ارزش کالاهای قاچاق را هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی