English

رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی کشور:

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین می‌تواند در اجرای طرح شتابگر ملی ایران چشمه نور نقش بسزایی داشته باشد

رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی کشور از مراکز تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان و هسته های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بازدید کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین می‌تواند در اجرای طرح شتابگر ملی ایران چشمه نور نقش بسزایی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، دکتر محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی کشور از مراکز تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان و هسته های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بازدید کرد. 

در این بازدید دکتر کامران شکوفنده؛ معاون اداری و مالی پژوهشگاه دانش های بنیادی ایران و مهندس احمد حقیقت؛ مشاوره ویژه طرح ملی شتابگر ملی ایران چشمه نور، دکتر لاریجانی را همراهی می کردند؛ مراکز تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان و هسته های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مورد بازدید قرار گرفت.

دکتر محمدجواد لاریجانی ریس پژوهشگاه دانش های بنیادی کشورIPM : دانشگاه آزاد اسلامی قزوین می‌تواند در اجرای طرح شتابگر ملی ایران (چشمه نور) نقش بسزایی داشته باشد

 وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین جزو مطرح ترین دانشگاه های جهان در زمینه رباتیک بوده و در سطح دنیا شناخته شده است.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: وقتی چنین دانشگاهی را از نزدیک مشاهده کردم بسیار خوشحال و مسرور شدم. به عنوان یک ایرانی باید سجده شکر گذاشته شود که چنین دانشگاهی در کشور وجود دارد و چنین دست آوردهای عظیمی بعد از انقلاب اسلامی در کشور، مایه افتخار و مباهات است.

وی یادآور شد: با توجه به وجود زیرساخت‌های بسیار خوبی که در این دانشگاه هم چون مراکز تحقیقاتی، حضور استادان فرهیخته و دانشجویان نخبه، می بایست زمینه های همکاری با طرح شتابگر ملی ایران با عنوان چشمه نور بررسی و شناخته شده و راه های تعامل و همکاری مشترک مورد بررسی بیشتری قرار گیرد. مطمئنا این دانشگاه می تواند در اجرای طرح شتابگر ملی چشمه نور نقش به سزایی داشته باشد.

دکتر لاریجانی سپس با اشاره به فعالیت های انجام شده در پژوهشگاه دانش های بنیادی کشور IPM، اجرای طرح شتابگر ملی ایران با عنوان چشمه نور را از دیگر فعالیت های این پژوهشگاه دانست و خاطرنشان کرد: طرح شتابگر ملی ایران در استان قزوین، توسعه علمی کشورمان را متحول می‌کند، زیرا این طرح با حمایت و پشتیبانی مقام معظم رهبری شروع شده است.

دکتر اسماعیل زینالی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد و استان قزوین: طرح شتابگر ملی ایران می تواند قزوین را به عنوان قطب فناوری و علمی کشور معرفی کند.

دکتر محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی کشور 1

 در ادامه این بازدید، دکتر اسماعیل زینالی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد و استان قزوین ضمن خیر مقدم به دکتر لاریجانی و هیات همراه برای بازدید از این دانشگاه گفت: از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مجاورت طرح شتابگر ملی ایران چشمه نور قرار گرفته باعث افتخار است.

وی سپس با اشاره به افتخارات کسب شده این دانشگاه در سطح کشور و جهان گفت: وجود زیرساخت های بسیار مناسب، حضور استادان فرهیخته، دانشجویان نخبه در مراکز تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان و هسته های پژوهشی، این دانشگاه را به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در عرصه علم و دانش در کشور مطرح کرده است و مطمئناً با حمایت های بیشتر مسوولان می توان از این پتانسیل و ظرفیت در جهت رشد و توسعه کشور بهره برداری کرد.

شایان ذکر است؛ طرح شتابگر ملی ایران با عنوان چشمه نور در 5 کیلومتری شهر قزوین و در مجاورت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان اَبَر آزمایشگاه نانوفن‌آوری، با تمرکز بر پرتو‌های سینکروترون (پرتو‌های بسیار درخشنده) در حال ساخت بوده و راه را برای تحقیقات پزشکی، فیزیک، شیمی، الکترونیک، کشاورزی، داروسازی و به ویژه واکسن ‎سازی هموار کرده و زمینه حضور بیش از هزار دانشمند و محقق را در استان قزوین فراهم می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه