English

استاندار کرمانشاه خبر داد:

راه اندازی ایستگاه‌های گفت و گوی «حجاب» در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با تاکید بر تبیین مسئله حجاب و عفاف در جامعه، تاکید کرد: ایستگاه های گفت و گوی حجاب در نقاط مختلف استان راه اندازی می‌شود.

راه اندازی ایستگاه‌های گفت و گوی «حجاب» در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز در اولین جلسه قرارگاه حجاب و عفاف استان کرمانشاه، از حجاب و عفاف به عنوان یکی از اعتقادات مهم اسلامی یاد کرد و افزود: علاوه بر این، مسئله حجاب و عفاف یکی از الزامات قانونی کشور به شمار می رود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت موضوعات اخلاقی و معنوی از جمله حجاب و عفاف در سطح جامعه، گفت: در همین راستا قرارگاه عفاف و حجاب راه اندازی شده تا دستگاه ها شرح وظایف خود را در این زمینه دقیق‌تر دانسته و آن را اجرایی کنند.

صحرایی با بیان اینکه اجرای طرح و برنامه در زمینه حجاب و عفاف بدون در نظر گرفتن نتایج آن کاری از پیش نمی برد، گفت: در بحث های مربوط به نسل جوان از جمله حجاب و عفاف، طرح های ما باید هدف محور باشد و نه صرفا برنامه محور.

وی افزود: اینکه فقط طرح و برنامه بدهیم و برایمان مهم نباشد که به نتیجه ختم می شود یا نه، کاری از پیش نمی برد و باید تنها طرح هایی اجرا شوند که بدانیم به نتایج مد نظرمان می‌رسیم.

صحرایی گفت: اینکه دستگاه ها فقط آمار بدهند که چقدر طرح اجرا کرده اند و رقابت سر اجرای بیشتر طرح ها باشد دردی دوا نمی کند و باید به دنبال طرح و برنامه اساسی باشیم و اگر هدف و نتیجه مهم باشد ممکن است حتی با اجرای یک طرح به هدف مدنظر برسیم.

استاندار کرمانشاه گفت: اینکه دستگاه ها در طرح و برنامه غرق شوند و جریانی دیگر کار خود را در جامعه پیش برده و حجاب و عفاف را در جامعه کمرنگ کند زنگ خطر است و باید برنامه ای دقیق در این زمینه تدوین شود.

صحرایی با تاکید بر لزوم مسئله تبیین حجاب و عفاف در جامعه در کنار امر به معروف و نهی از منکر گفت: متاسفانه برخی جوانان متوجه معروف بودن مسئله "حجاب" و یا واجب دینی بودن آن نیستند. وجود این نوع نگرش‌ها نشان می دهد که هنوز مسئله حجاب به خوبی در جامعه و بویژه برای نسل جوان تبیین نشده و در کنار بسیاری طرح ها و برنامه ها باید مسئله تبیین حجاب در جامعه در اولویت قرار گیرد و باید با جوانان دراین زمینه گفت و گو کرد.

وی افزود:در همین راستا ایستگاه های گفت و گوی "حجاب" باید در نقاط مختلف شهر راه اندازی شود و افرادی که آموزش دیده و آگاه هستند باید در این ایستگاه ها با جوانانی که نسبت به این مسئله آگاهی نداشته و اهمیت آن را به عنوان یک واجب دینی درک نکرده اند، در یک فضای صمیمی گفت و گو کنند.

وی افزود: این ایستگاه ها باید علاوه بر نقاط مختلف شهرها، در مدارس و دانشگاه ها هم راه اندازی شود تا مسئله حجاب به خوبی برای نسل جدید تبیین شود.

صحرایی گفت: لایه اول کار ما در بحث حجاب و عفاف باید مسئله تبیین باشد، اما در کنار آن باید توجه داشت حجاب یک الزام قانونی نیز در کشور است و همه ملزم به رعایت آن هستند و با هنجارشکنانی که اصرار بر ادامه کار خود دارند، طبق قانون برخورد خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه استان کرمانشاه مردمانی غیور دارد که حجاب و عفاف برای آنها همیشه در اولویت بوده و تلاش داریم این فضای حجاب و عفاف حفظ و تقویت شود تا خانواده ها بتوانند در محیطی امن در جامعه حضور پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه