English

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبرداد؛

تعمیر اساسی و نصب اسکله فلزی شناور در بندرگاه ابوموسی

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی، انتقال و نصب اسکله فلزی شناور در بندر ابوموسی در راستای حفظ و ارتقای ایمنی تردد دریایی بنادر مسافری انجام شد.

تعمیر اساسی و نصب اسکله فلزی شناور در بندرگاه ابوموسی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون پیشدار معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام  تعمیر اساسی و نصب اسکله فلزی شناور در بندرگاه ابوموسی خبرداد و افزود: تعمیر و نصب اسکله ها در جزایر و بنادر کشور ضمن حفظ ظرفیت عملیاتی بنادر، ضریب ایمنی تردد دریایی نیز در حد مطلوب ارتقا خواهد یافت.

وی مبلغ هزینه شده برای انجام تعمیرات زیرآبی این اسکله شناور را حدود ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هزینه های مربوطه توسط سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص مشخصات فنی این اسکله نیز بیان کرد: اسکله یاد شده دارای ۱۲ متر طول، 10 متر عرض و حدود ۲ متر ارتفاع دارد و کاربری این نوع اسکله فلزی شناور برای پهلوگیری شناورهای جستجو و نجات و سایر شناور ها استفاده می‌شود.

به گفته پیشدار، اسکله‌های فلزی شناور در بیش از یک دهه کار آیی خود را به اثبات رسانده و با توجه به حرکت عمودی همزمان با جزر و مد عدم  نیاز  به تغییر در طناب‌های مهار، بیش‌ترین ضریب ایمنی به خصوص در حمل و نقل مسافر، گردشگر، جستجو و نجات را دارا است.

وی تاکید کرد: این نوع اسکله‌ها باید به صورت دوره‌ای و زمان بندی تعمیر اساسی شده و بخش‌های زیر آبی آن نیز مورد بازرسی قرار گیرند.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با تعویض نقاط ضعیف شده و سیستم حفاظت آن‌ها برای دوره‌ای حداقل پنج سال کمترین خوردگی بدنه زیرآبی بر روی این شناورها ایجاد می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه