English

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس برگزار شد

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس، همزمان با روز ملی خلیج فارس با حضور جمعی از چهره های ملی و مقامات استانی برگزار شد.

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این آئین اظهار داشت: در ایران روز 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده که سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس است.

وی اذعان داشت: خلیج فارس برای ایرانیان تنها یک نام نیست، بلکه برای هویتی کهن و سند شرافت یک ملت خواهان نام خلیج فارس هستیم.

جهانگیری گفت: به اندازه ای اسناد تاریخی خلیج فارس قوی و مهم است که کسی نمی تواند خدشه ای به آن وارد کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان یادآور شد: استان هرمزگان دارای تاریخ پر شکوهی در مبارزه با استعمار و استکبار است و براساس مستندات تاریخی، قدمت مبارزه مردم خطه جنوب اعم از بوشهر و هرمزگان با متجاوزان بیگانه بیش از 5 قرن برآورد شده است. 

وی با ذکر این نکته که خلیج فارس متعلق به تمام ایران است، عنوان کرد: نمی توانیم از خلیج فارس نام ببریم و از رئیس علی دلواری، ارتش ما و شهدای خلیج فارس، شهید اسدالله رئیسی، شهید اسحق دارا و حسین رنجبری، نام نبریم، بنابراین دفاع از حریم خلیج فارس بر تمامی عزیزان ما در سراسر ایران واجب است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ابراز کرد: امروزه نیروی نظامی و در رأس آن ارتش ما در حال مدافعت از جغرافیای ایران و حریم خلیج فارس است، ما اصحاب فرهنگ و هنر وظیفه ای بسیار سنگین تر بر عهده داریم و آن پاسداشت و حفاظت از فرهنگ و هنر خلیج فارس و محافظت از آن برای فرزندانمان است.

وی ابراز داشت: اصحاب رسانه و خبرنگاران پشتیبانی شایانی در پاسداشت نام خلیج فارس در بخش بین الملل داشتند این اتفاقات بدون حمایت مقامات ارشد دولتی استان، در رأس آن استاندار هرمزگان و حمایت های همه جانبه نماینده ولی فقیه در استان ممکن نبود.

جهانگیری در پایان افزود: تألیف و ترجمه کتاب های مرتبط با نام خلیج فارس از برنامه های مهم برگزاری جشنواره خلیج فارس بود، بیش از دویست کتاب برای انتخاب کتاب سال خلیج فارس به دبیرخانه جشنواره رسید که از برخی از برگزیدگان پیش از آغاز آیین اختتامیه تقدیر شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه