English

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

فعالان اقتصادی با نگاه تعاملی جای خود را در معادلات اقتصادی باز کنند/ روابط سیاسی ایران با غرب تغییر می کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فعالان اقتصادی باید نگاه تعاملی ومنطقی با یکدیگر داشته باشند تا بتوانند جای خود را در معادلات اقتصادی باز کنند، روابط سیاسی ایران با غرب تغییر خواهد کرد، همانطوریکه با کشورهای عربی همسایه تغییر کرد.

فعالان اقتصادی با نگاه تعاملی جای خود را در معادلات اقتصادی باز کنند/ روابط سیاسی ایران با غرب تغییر می کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان،  علی آقا محمدی  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی هرمزگان، در اتاق بازرگانی بندرعباس از مشکلات بیان شده از سوی فعالان اقتصادی هرمزگان مشکلات و گرفتاری‌های این استان را خرچنگی دانست و افزود: برای رفع این مشکلات باید از مدل سایر استان‌ها برای رفع مشکلات بهره برد و نقش اتاق بازرگانی نقشی داوری است که در این راه به رفع مشکلات یکدیگر کمک می کنند.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی باید نگاه تعاملی، منطقی و پایدار با یکدیگر داشته باشند تا بتوانند جای خود را در معادلات اقتصادی باز کنند، خاطرنشان کرد: باید افق دیدمان را گسترده‌تر کنیم و بدانید که روابط سیاسی ایران با غرب تغییر خواهد کرد، همانطوریکه با کشورهای عربی همسایه تغییر کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به فعالان اقتصادی گفت: نگاه‌تان را توسعه دهید و بدانید که موضوع‌ها و مسائل کلان اقتصادی به همدلی و انسجام نیاز دارد و هدف گذاری هایتان را دنبال کنید تا بتوانید به سطح بالاتری از توسعه و پیشرفت دست پیدا کنید.

آقا محمدی با اشاره به شیوه‌های جدید تامین مالی، از واحدهای تولیدی استان هرمزگان خواست تا با همگرایی و تشکیل زنجیره‌های تولید از اعتبار خود برای تامین مالی استفاده کرده و کار را پیش ببرند.

وی، با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری در هرمزگان، از فعالان اقتصادی خواست تا روی این مساله تمرکز کرده و در زمینه آب درمانی نیز در استان کار شود و به نیازهای نسل جوان در این زمینه توجه شود.

آقا محمدی در بخش دیگری از اظهاراتش از فعالان اقتصادی خواست تا ایده‌های خود را در هربخش با اتاق بازرگانی و استانداری هرمزگان مطرح و پیگیری کنند.

وی در مورد تفاوت نرخ تمام شده برخی از کالاهای تولید داخلی با کشورهای رقیب، از تولیدکنندگان خواست تا در این زمینه به طور دقیق دلایل را مطرح و تنها به طرح این تفاوت بسنده نکنند تا بتوانیم زنجیره این مشکلات را بسنجیم.

آقا محمدی از تاجران، بازرگانان و تولیدکنندگان استان هرمزگان خواست تا اصناف و شبکه توزیع را جدی بگیرند و در این زمینه تولیدات قدیمی را مورد بازنگری قرار داده و با تغییر تدریجی ساختارها، سبب گشایش در امر تولید و عرضه شوند و دراین زمینه تجربه موفقی از سوی چینی ها وجود دارد و آن شبکه ساختن فرآیند تولید و ایجاد تغییرات بنیادین این فرآیندها است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در نظام تولید باید متمرکز بر نوع تقاضا بود و تنها به عرضه نپرداخت.

به گفته وی، صنعت کنونی تولید خودرو در چین بر پایه تقاضا شکل گرفته و دلیل رشد و موفقیت آنها نیز بر همین اساس است و ما نیز باید در موضوع طراحی خودرو و تولید خودرو در کشورمان به این مساله توجه کنیم.

آقا محمدی به ایجاد دروازه مشترک تولید نیز اشاره و گفت: رشد تولید در گروی ارتقای کیفیت و ارتقای کیفیت در گروی ارتقای دانش تولید است و باید دانش خودمان را در زمینه های مختلف به اشتراک بگذاریم و اجناس تولیدی را در سطح بالایی از استاندارد صادر کنیم تا در بستر تجارت موفق شویم چرا که اکنون در تمامی کشورهای جهان، استانداردها دقیق و منظم شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه