English

گزارشی از سفر یک روزه رئیس مجلس شورای اسلامی به آذربایجان شرقی

رئیس مجلس شورای اسلامی پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه طی سفر یک روزه وارد آذربایجان شرقی شد که این اولین سفر رئیس مجلس در سال جدید و در راستای نظارت های ستادی است.

گزارشی از سفر یک روزه رئیس مجلس شورای اسلامی به آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد باقر قالیباف در این سفر یک روزه ابتدا از کارخانه نفلین سینیت سراب، یک واحد صنعتی نساجی و محل ساخت فرودگاه شهرستان سراب بازدید کرد و سپس از کارخانه آماده افتتاح قند شهرستان اهر بازدید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین برای شرکت در همایش سرمایه گذاری و توسعه شهرستان های کلیبر، هوراند و خداآفرین به کلیبر سفر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای حضور در شهرستان سراب، از پروژه احداث شهر فرودگاهی این منطقه بازدید کرد و نماینده مردم سراب در مجلس نیز گزارشی در خصوص روند اجرای این پروژه به رئیس مجلس داد.

احداث شهر فرودگاهی در مساحت ۴۰۰ هکتاری از اراضی ملی در نزدیکی روستای هولیق شهرستان سراب در مرحله‌ مطالعات و تحقیقات است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به بازدید خود از پروژه احداث فرودگاه سراب اظهار کرد: مجوزهای مربوط به این فرودگاه صادر شده و دارای ردیف بودجه است؛ نباید فراموش کرد که پیشرفت این فرودگاه در گرو توجیه اقتصادی و بهره‌گیری از بخش خصوصی است.

وی همچنین از مجموعه نساجی سیمابافت سراب بازدید کرد و با کارگران آن مجموعه هم صحبت شد و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مجتمع نساجی سیمابافت طی سالیان گذشته دچار آتش‌سوزی شده و سالیان سال بدون استفاده رها شده بود اما طی ۲ سال گذشته با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تا مبلغ ۵۰ میلیون یورو و تولید به صورت سه نوبت کاری، سبب تحرک این مجموعه شده است؛ اظهار کرد: این همان رویکرد رهبر معظم انقلاب در سخنانشان در حرم رضوی است که فرمودند اجازه دهید اقتصاد مردمی شود.

محمد باقر قالیباف روز پنجشنبه در ادامه سفر خود به آذربایجان شرقی از بزرگ ترین کارخانه در آستانه افتتاح تصفیه شکر و تولید قند شمال غرب کشور در اهر نیز بازدید کرد.

رئیس قوه مقننه در بازدید از این کارخانه تاکید کرد: مشکل تامین مواد اولیه این کارخانه قند را پیگیری می کنیم تا به سرعت راه بیافتد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نیز از پروژه نفلین سینیت سراب بازدید و موانع بر سر راه عملیاتی شدن این پروژه را بررسی و کمیسیون صنایع را برای رسیدگی و رفع مشکلات آن مامور کرد.

 

بیشتر بخوانید:

ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه فن آوری و قدرت بازدارندگی است

تداوم انقلاب اسلامی با حضور مردم گره خورده است

تولید رانتی محکوم به شکست است

تولید و کنترل تورم از اولویت‌های مهم حوزه اقتصاد است

 

وی همچنین در این بازدید گفت: مسئولان اجرایی این پروژه باید پاسخ دهند برنامه مشخص‌شان در این عرصه چیست؛ آیا مشکل مدیریتی بوده یا مالی است؟

قالیباف خواستار تسریع در عملیاتی شدن فاز نخست این کارخانه در بازه زمانی مشخص شد و اظهار کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس باید در جلسه ای مشترک با حضور دستگاه ها و مسئولان مربوطه، موانع را بررسی و برطرف کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در آخرین برنامه حضور در استان آذربایجان شرقی، در همایش سرمایه گذاری و توسعه شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند حضور یافت و سخرانی کرد.

رئیس قوه مقننه در این همایش در خصوص ویژگی های شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند بیان کرد: این منطقه فرصت‌های بزرگ خوبی برای گردشگری دارد، همین که بیش از ۷۰ درصد مردم در روستاها زندگی می‌کنند، اقتصاد و بوم گردی رونق می گیرد و پیشرفت و توسعه خواهیم داشت.

لازم به ذکر است محمدباقر قالیباف در سفر یک روزه به آذربایجان شرقی ابتدا از کارخانه نفلین سینیت سراب، یک واحد صنعتی نساجی و محل ساخت فرودگاه این شهرستان بازدید سپس از کارخانه آماده افتتاح قند شهرستان اهر نیز بازدید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه