English

برگزاری جشن روز دختر در سراسر کشور

رییس ستاد بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه امسال موضوع دختران و زنان باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، گفت: امسال در هر استان یک نفر مسئول برگزاری جشن های ویژه دختران خواهد شد تا با محوریت خادمان حرم حضرت معصومه(س) و با همکاری آموزش و پرورش و وزارت علوم شاهد حضور چشم گیر دختران در جشن های استانی باشیم.

برگزاری جشن روز دختر در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری موج قم، مدیران ارشد نهادهای فرهنگی، اجرایی و دینی کشور و اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور پیش از ظهر امروز با آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام کمال خداداده رییس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با بیان اینکه نزدیک به ۱۵ سال  از عمر این ستاد گذشته و به پختگی لازم برای ایجاد یک حرکت هماهنگ و عظیم در کشور رسیده است، گفت: نامگذاری میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت حرکت خوبی بود که برکات زیادی برای ترویج معارف اهل بیت به دنبال دشته است .

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری امام زادگان باید قطب فرهنگی هر شهر و منطقه شوند، گفت: امروز با محوریت اعتاب مقدس این شبکه ارتباطی شکل گرفته و به بلوغ رسیده و محتوای خوبی تولید شده و ما نیز مجری هستیم که این جشن های مردمی را در کل کشور تکثیر کنیم.

رییس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با بیان اینکه امسال موضوع دختران و زنان باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، گفت: امسال در هر استان یک نفر مسئول برگزاری جشن های ویژه دختران خواهد شد تا با محوریت خادمان حرم حضرت معصومه(س) و با همکاری آموزش و پرورش و وزارت علوم شاهد حضور چشم گیر دختران در جشن های استانی باشیم.

وی با اشاره به همزمانی سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت با دهه کرامت گفت: جشن مقاومت و پیروزی به همراه این جشن ها می تواند غرور ملی را در حول محور محبت اهل بیت(ع) رقم بزند و منجر به وحدت اجتماعی بیشتر در جامعه شود.

در ادامه حجت الاسلام محمدحسن ذاکری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه تمرکز ما در قم به سمت روز دختر خواهد بود، گفت: جشن های روز دختر و میلاد حضرت معصومه (س) به مدت یک هفته با محوریت آستان مقدس بانوی کرامت برگزار خواهد شد و تمام دستگاه های اجرایی استان هم به صورت هماهنگ و هم افزا عمل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت بین المللی آستان مقدس حضرت معصومه (س) و سایر نهادها به بین المللی کردن این روز کمک خواهد کرد، افزود: امیدواریم امسال دهه کرامت متفاوتی را تجربه کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم ابراز کرد: اگر ظرفیت صدا و سیما پای کار بیاید و یک پویش ملی هم ضمیمه کار شود شاهد یک موج آفرینی خوب در سطح ملی و بین المللی خواهیم بود.

سپس ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه اداره کل های اجتماعی، فرهنگی، زیارت و زنان و خانواده استانداری قم آمادگی کامل را برای بسیج دستگاه های اداری استان در روز دختر دارند، گفت: برنامه ریزی برای اجتماعات بزرگ دخترانه در دهه کرامت در حال انجام است تا با حضور دختران نخبه دانش آموز و دانشجو با همکاری حرم حضرت معصومه (س) هر روز یک برنامه بزرگ و خوب را با محوریت حرم داشته باشیم.

وی افزود: از دیگر برنامه های دهه کرامت و روز دختر در شهر مقدس قم این است که با فعال کردن هیأت ها در پیرامون حرم فضای شهر را به فضای شاد و پر نشاط اسلامی و انقلابی تبدیل کنیم و با هماهنگی اوقاف این جشن ها در بقاع متبرکه سطح شهر و استان نیز برگزار شود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم ادامه داد: میزبانی اردوهای دانش آموزی دخترانه از سراسر کشور و ایجاد فرصت زیارت حرم حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه های دهه کرامت خواهد بود.

وی با اشاره به کمتر پرداخته شدن به میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر در رسانه ملی گفت: شرایط اجتماعی ایجاب می کند که به دختران و زنان بیشتر پرداخته شود و جا دارد که رسانه ملی سهم بیشتری را در این زمینه به قم و حرم مطهر حضرت معصومه(س) اختصاص دهد.

هادی محمودنژاد معاون اجرایی آستان مقدس بانوی کرامت در این نشست اظهار کرد: کارگروه محتوایی دهه کرامت مطابق سال‌های گذشته با مسئولیت معاونت فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت و همفکری سایر اعتاب تشکیل شد و شعار دهه کرامت نیز انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه شعار امسال دهه کرامت با رویکرد نیازهای روز کشور و ناظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب «خدمت کریمانه؛ اخلاق و نشاط و امید آفرینی» پیشنهاد شده است، گفت: در سند محتوایی که برای دهه کرامت تولید شده منطق پشتیبان این شعار به صورت کامل بیان شده است.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شعار روز دختر امسال هم « حضرت معصومه سلام الله علیه بهترین دختر دنیا» پیشنهاد شده است گفت: حضرت معصومه(س) بانویی بودند که با حفظ حیا، عفت و حجاب کامل با مهاجرت و مجاهدت خود در عرصه اجتماع و سیاست هم حضوری فعال داشتند و ولایت پذیری از شاخصه های برجسته این دختر از خاندان اهل بیت(ع) است.

وی اظهار کرد: انتظار آستان مقدس قم این است که همه دستگاه‌های حاکمیتی و مردمی و هیأت ها با تمام ظرفیت خود برنامه های منسجم دخترانه را با تکیه بر شعار مصوب انجام دهند.

محمودنژاد با بیان اینکه امسال میلاد حضرت معصومه (س) در روز یک شنبه ۳۱ اردیبهشت واقع شده است گفت: امسال مراسم جشن روز دختر و میلاد حضرت از سه روز قبل از میلاد یعنی از پنجشنبه شب شروع می شود و در شب و روز میلاد برنامه ها به اوج خود می رسد.

وی افزود: محتوای گرافیکی، تصاویر و متونی که در آستان مقدس بانوی کرامت تولید شده در اختیار ستادهای استانی بزرگداشت دهه کرامت در سراسر کشور قرار خواهد گرفت تا به صورت منسجم و هماهنگ برنامه ها اجرا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه