English

پیش بینی ۲۲۵ هزار تن آسفالت برای بهسازی معابر شهر قم

معاون فنی عمرانی شهرداری قم از پیش بینی 225 هزار تن آسفالت برای بهسازی و روکش آسفالت معابر برای سال 1402 خبر داد.

پیش بینی 225 هزار تن آسفالت برای بهسازی معابر شهر قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، عباس حلوایی‌زاده معاون فنی عمرانی شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: امسال حدودا 225 هزار تن آسفالت برای بهسازی روکش آسفالت در شهر پیش بینی شده است که شامل مناطق هشتگانه و پروژه‌های شاخص میشود.

وی با اشاره به چالش‌های توزیع آسفالت در شهر افزود: سال 99 قیمت هر تن قیر حدود دو میلیون تومان بود که به 17 میلیون تومان در سال 1402 رسیده است. این موضوع موجب شد در سال 1401 نتوانیم به عدد مطلوب در تناژ آسفالت برسیم اما در سال 1402 با افزایش بودجه در نظر داریم جهشی در این زمینه ایجاد کنیم.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم با اشاره به استفاده از سیستم مدیریت روسازی راه‌ها برای توزیع صحیح آسفالت در معابر شهر قم ادامه داد: با این روش، کار توزیع آسفالت قائم به شخص نبوده و به صورت سیستمی و بر اساس اسکن مشکلات روسازی آسفالت در معابر مختلف صورت می‌گیرد.

وی افزود: این نرم افزار بر اساس اطلاعات جمع آوری شده، اولویت‌بندی آسفالت را انجام داده و همزمان رصد با دوربین و بازدید میدانی نیز انجام می‌شود.

به گفته حلوایی‌زاده، این کار سال 1401 برای معابر اصلی با عرض بیش از 16 متر انجام شد و امسال معابر فرعی نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله مهم در استفاده از این نرم افزار بروزرسانی آن است خاطرنشان کرد: وقتی ترمیم روکش انجام می‌شود باید بروزرسانی انجام شود تا اولویت‌ها هم بروز شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم گفت: همچنین مجوزهای حفاری که برای شرکت‌های زیرساختی صادر می‌شود از آنجا که در معابر خرابی ایجاد می‌کند، باید در نرم افزار بارگذاری شود. با بروز رسانی این وقایع می‌توانیم به یک مدیریت پایدار در روند بهسازی آسفالت معابر دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه کیفیت آسفالت شهرداری قم در کشور رتبه برتر را دارد افزود: در این زمینه به نوعی حساسیت به خرج داده‌ایم که دچار کمتر خرابی شویم.

حلوایی زاده ادامه داد: در گذشته کمی در مسئله زیرسازی آسفالت نقص داشتیم که در این زمینه نیز تحولاتی ایجاد کردیم چرا که اگر زیرسازی آسفالت با کیفیت نباشد، با بهترین نوع آسفالت هم به مشکل خواهیم خورد. 

وی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر ایجاد هماهنگی با شرکت های زیربنایی است تا معابری که به تازگی آسفالت می‌شود، مورد حفاری قرار نگیرد. تلاش کردیم اقدامات خودمان را با بودجه شرکت های زیرساختی هماهنگ کرده و با انعطاف پذیری و اطلاع رسانی به موقع، مانع از اتلاف سرمایه در روسازی معابر شویم.  

معاون فنی عمرانی شهرداری قم گفت: زمانی که تمام زیرساخت‌های شهر تکمیل شود و در عین حال دیگر توسعه شهری نداشته باشیم، نیاز ما به آسفالت به مرور کاهش می یابد اما تا زمانی که توسعه شهری داریم، باید به صورت مستمر این اقدامات را انجام دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه