English

نماز عید فطر در مصلاها و مساجد استان مرکزی اقامه شد

نماز عید سعید فطر امروز در استان مرکزی، اقامه شد و نمازگزاران نجوای "اللهم اهل الکبریاء والعظمه" را در شهرها و روستاهای استان سردادند.

نماز عید فطر در مصلاها و مساجد استان مرکزی اقامه شد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی ، مردم مومن استان به شکرانه یکماه روزه داری و عبادت خالصانه صبح امروز با حضور پر شور در مساجد، مصلاها و عیدگاه ها در جای جای استان مرکزی، نماز عید سعید فطر را برگزار کردند و نوای ملکوتی "اللهم اهل ‌الکبریا و العظمه" در آسمان زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی طنین‌انداز شد و مردم روزه‌دار استان مرکزی خداوند متعال را برای یک ماه توفیق بندگی و روزه‌داری شکر کردند.

آیین نماز عید سعید فطر شهر اراک، مرکز استان مرکزی در مصلی بیت المقدس این شهر به امامت آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی از ساعت 7  صبح برگزار شد، این آیین در خمین و دیگر شهرهای استان از ساعت 7 صبح در مصلی و مساجد جامع شهرها و روستاهای استان برگزار شد.

نماز عید سعید فطر در شهرها و روستاهای ساوه، زرندیه، دلیجان، محلات، شازند، خنداب، فراهان، تفرش، کمیجان، آشتیان، میلاجرد از ساعت 7  صبح با حضور باشکوه مردم در این روز خجسته اقامه و نوای "اللهم اهل الکبریاء والعظمه" سر داده شد.

نمازگزاران پس از اقامه نماز و استماع خطبه های آن و به شکرانه سلامتی جسم و دین و توفیق روزه‌داری، فطریه خود را به پایگاه‌های جمع آوری فطریه تحویل دادند این درحالیست که کمیته امداد و بهزیستی و برخی مراکز نیکوکاری استان نسبت به ایجاد مراکز جمع آوری فطریه اقدام کرده بودند.

آیین روز نخست ماه شوال و عید سعید فطر امروز شنبه دوم اردیبهشت ماه از ساعت 7 صبح با قرائت قرآن کریم، ادعیه و اقامه نماز در امامزاده‌های شاخص در استان مرکزی و باحضور اقشار مختلف مردم با شکوه بسیاری برگزار شد.

با حلول ماه شوال، نماز عید سعید فطر در همه بقاع مجری طرح اقامه شد که از جمله این بقاع متبرکه می‌توان به آستان مقدس و نورانی امامزادگان محمد عابد (ع) مشهد میقان، امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک، امامزادگان آستانه علوی(ع) شازند، امامزادگان عبدالعلی(ع) ریحان و ابوطالب(ع) خمین، امامزاده فاطمه صغری(س) سیاوشان آشتیان، امامزادگان اسحاق(ع)، سیدعلی اصغر(ع) ، شاهزاده حسین(ع) و سید ابورضا(ع) ساوه، امامزادگان محمد و طیب(ع) شهسواران، امامزاده احمد(ع) ذولف آباد فراهان و امامزادگان 72 تن (ع) ساروق اشاره کرد.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز امروز با حضور در مصلی بیت المقدس اراک، محل اقامه نماز عیدسعید فطر در جمع نمازگزاران اراکی حضور یافت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه