English

راهیابی دانش‌آموز قمی به المپیاد جهانی جغرافیا

رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش‌وپرورش قم گفت: یک دانش‌آموز قمی با پیروزی در المپیادهای کشوری، امسال به نوزدهمین المپیاد جهانی جغرافیا در کشور اندونزی اعزام می‌شود.

راهیابی دانش‌آموز قمی به المپیاد جهانی جغرافیا

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید محمدعلی صمدانی اقدم رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش‌وپرورش قم اعلام کرد: ۱۱ نفر از دانش‌آموزان استان قم سال گذشته موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره در رشته‌های مختلف المپیادهای کشوری شدند و یک نفر موفق به راهیابی به مرحله جهانی شد.

وی اضافه کرد: مرحله اول المپیادهای کشوری در بهمن‌ماه و مرحله دوم در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و در مرحله نهایی با برگزاری اردوی تابستانه و ارزیابی نهایی، دانش‌آموزان برتر برای شرکت در المپیاد جهانی انتخاب می‌شوند.

به گفته وی، دانش‌آموز زینب سادات موسوی پس از شرکت در المپیاد کشوری جغرافیا و کسب مدال طلا، همراه تیم چهار نفره کشورمان به المپیاد جهانی جغرافیا اعزام می‌شود.

صمدانی بیان کرد: دانش‌آموزان مستعد از پایه هشتم و نهم شناسایی می‌شوند و (رسماً از پایه دهم) با عضویت در خانه المپیاد استان نسبت به تقویت استعدادها و مهارت‌های آن‌ها اقدام می‌شود.

وی افزود: در خانه المپیاد دانش‌آموزان برگزیده المپیادهای سال گذشته نسبت به تدریس و آموزش به دانش‌آموزان مستعدی که قرار است در مراحل کشوری شرکت کنند، اقدام می‌کنند و کلاس‌های مختلف دیگری نیز برای این دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که امسال برای دومین سال یک نفر از قم عضو تیم ملی جغرافیای کشور است، خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز یک دانش‌آموز از استان قم در المپیاد جهانی جغرافیا که به‌صورت مجازی در کشور فرانسه برگزار شد، شرکت کرد.

هر ساله، باشگاه دانش پژوهان جوان وابسته به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، با هدف ترویج و توسعه علوم مختلف در سطح کشور و شناسایی و هدایت نخبگان علمی از دوره متوسطه دوم، اقدام به برگزاری المپیادهای علمی در ۱۴ رشته می‌نماید و ۵۰۰ مدال طلا، نقره و برنز در این رشته‌ها توزیع می شود.

این المپیادهای علمی به صورت متمرکز و کشوری در رشته‌های ریاضی، فیزیک، نجوم و اخترفیزیک، علوم زمین، جغرافیا، شیمی، زیست‌شناسی و کامپیوتر برگزار می شود و در مراحل نهایی، اعضای تیم ملی مشخص می‌شوند و به المپیاد جهانی راه می‌یابند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه