English

با افزایش دما صورت گرفت؛

هشدار سازمان آتش‌نشانی نسبت به احتمال آتش‌سوزی مزارع کاشان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری کاشان با هشدار به احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع، زمین‌های کشاورزی، فضای سبز و باغات از شهروندان کاشانی خواست نکات ایمنی را رعایت کنند.

هشدار سازمان آتش‌نشانی نسبت به احتمال آتش‌سوزی مزارع کاشان

مصطفی محتشمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، در مورد افزایش آتش سوزی فضای سبز و مراتع در فصل بهار و تابستان، گفت: در فصل بهار با توجه به سبز شدن منطقه، به مرور با گرم شدن هوا، سبزه ها و علف زارها تبدیل به بوته های خشک مستعد آتش سوزی می شوند و احتمال وقوع حوادث آتش سوزی در زمین‌های کشاورزی و مراتع با کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی دور از انتظار نیست.

محتشمیان تأکید کرد: هرگونه اقدام نسنجیده می‌تواند به وقوع حوادث ناگوار و تحمیل خسارات اقتصادی به کشاورزان و آسیب به محیط زیست منجر شود.

مدیرعامل سازمان ازشهروندان خواست در زمان سفر‌های برون شهری خود از رفتار‌هایی همچون پرت کردن ته سیگار به مراتع و مزارع و روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی، خودداری کنند.

وی به خطر آتش سوزی به دلیل انداختن بطری‌های شیشه‌ای و یا شیشه‌های شکسته در طبیعت اشاره کرد و گفت: انداختن شیشه در باغ، بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی باعث تمرکز نور خورشید بر روی خار و خاشاک خشک شده و شیشه مثل ذره بینی موجبات آتش سوزی را فراهم می‌آورد.

محتشمیان گفت: رعایت بهداشت و نظافت مراتع هنگام مراجعه به دامن طبیعت و روشن نکردن آتش در محیط‌های آسیب پذیر کمترین کاری است که هر یک از ما می‌توانیم برای صیانت از این امانت الهی انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری کاشان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده آتش سوزی با شماره ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفته و قبل از رسیدن آتش نشانان در محل با رعایت نکات ایمنی، اقدام به جلوگیری از گسترش حریق کنند.

photo_2023-04-11_14-56-18

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه