English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

برای اقتصادی شدن کشاورزی نیازمند اعتبارات هستیم/ برای برنج های دپو شده در انبارها تدبیر شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای اقتصادی شدن کشاورزی به ویژه کشت برنج نیازمند مکانیزه کردن برنج هستیم و ضرورت دارد اختصاص اعتبارات لازم برای مکانیزاسیون و زیرساخت ها در نظر گرفته شود.

برای اقتصادی شدن کشاورزی نیازمند اعتبارات هستیم/ برای برنج های دپو شده در انبارها تدبیر شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی کلیجی در آیین نشاء مکانیزه برنج کشور در روستای خاریک شهرستان ساری اظهار داشت: تولیدکنندگان و فعالان کشاورزی اقتدار کشور را در امنیت غذایی به خوبی حفظ کردند و جانانه پای کار بودند.

وی ادامه داد: مازندران اولین تولیدکننده برنج کشور است و سالانه ۳۰۰ هزار هکتار با احتساب کشت دوم و رتون را زیرکشت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال گذشته شاهد افزایش تولید بودیم و امیدواریم امسال پایداری تولید را داشته باشیم.

وی بیان داشت: امسال شرایط خاصی به دلیل کم بارشی در استان داریم و طبق آمار سازمان هواشناسی، تاکنون ۳۰ درصد کاهش بارش داشتیم که سبب می شود سطح زیرکشت کاهش پیدا کند.

عنایتی اضافه کرد: امسال تقویم زراعی برنج رو به جلو رفت و نشان می دهد کشاورزان با شرایط آب و هوایی همراهی دارند و از سوی دیگر همکاران جهاد کشاورزی در کنار کشاورزان بودند و توصیه های لازم را ارائه دادند تا کشت و کار را در پایداری تولید داشته باشد.

وی تصریح کرد: دپوی برنج در انبارها را داریم و باید تدبیری اندیشیده شود تا کشاورزان با خیال راحت اقدام به تولید کنند و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را با تولید حفظ کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در سفر هیأت دولت به مازندران یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت حوزه کشاورزی در نظر گرفته شد که بخشی از آن مربوط به کشت برنج است و باید بخشی از آن برای طرح جامع آب و خاک در نظر گرفته شود.

وی افزود: برای اقتصادی شدن کشاورزی به ویژه کشت برنج نیازمند مکانیزه کردن تولید برنج هستیم و ضرورت دارد اختصاص اعتبارات لازم برای مکانیزاسیون و زیرساخت ها در نظر گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه