English

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان:

ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان به ۵۲۷میلیون مترمکعب رسید

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان به 527میلیون مترمکعب رسید.

ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان به 527میلیون مترمکعب رسید

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مهندس احسان الله امینی، امروز بیستم فروردین ماه، با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی هفت سد بزرگ استان اصفهان، اظهار کرد: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و 239 میلیون متر مکعب امروز به 427 میلیون مترمکعب رسید.

وی با بیان این که ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته 28درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد 46درصد کاهش یافته است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در حال حاضر 35.80 میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه 63درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت تغییر محسوسی نشان نمی‌دهد.

وی افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به 23.70 میلیون مترمکعب رسیده است.

امینی با بیان این که ذخیره سد حنای سمیرم امروز به 24.13میلیون مترمکعب رسیده است، تصریح کرد: حجم این سد در مدت مشابه سال گذشته 145درصد و در مقایسه با بلند مدت 10درصد افزایش ذخیره آبی دارد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز 7.06میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته است و ذخیره این سد نسبت به سال گذشته 2درصد افزایش داشته است.

امینی خاطر نشان کرد: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون 2.28 میلیون مترمکعب آب دارد و  بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل 11درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

این مقام مسئول در پایان میزان آب ذخیره شده در سد کمانه را 4.18 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: میزان پرشدگی سدهای استان 38درصد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه