English

افزایش ۱۲ درصدی مصرف بنزین در قم طی تعطیلات نوروز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری، میزان مصرف بنزین نسبت به روزهای عادی سال ۱۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

افزایش ۱۲ درصدی مصرف بنزین در قم طی تعطیلات نوروز

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمدرضا حصیری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: در ایام نوروز ۳۲ میلیون مترمکعب فرآورده‌های نفتی(بنزین) در جایگاه‌های عرضه استان قم توزیع شد.

وی اضافه کرد: در یکی از روزهای عید نوروز، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب بنزین در استان قم توزیع شد که ۴۲ درصد نسبت به روزهای معمولی افزایش مصرف نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: امسال آمار مسافرت‌ها به‌شدت بالا بود و اگر با ماه رمضان تقارن پیدا نمی‌کرد به طور حتم مصرف بیش از این می‌شد؛ تقارن با ماه رمضان باعث شد در نیمه دوم تعطیلات، روند رشد مصرف بنزین کنترل شده و کاهشی باشد.

حصیری با اشاره به این‌که محدودیتی در تامین فرآورده‌های نفتی نداریم، افزود: در حال حاضر ۸۷ جایگاه عرضه سوخت با بیش از یک‌هزار و ۵۰ نازل در استان قم فعال است و شامل ۲۲ جایگاه تک منظوره سی ان جی، ۲۰ جایگاه ۲ منظوره فرآورده‌های نفتی و ۴۵ جایگاه عرضه فرآورده بنزین و نفت گاز است.

وی تصریح کرد: با وجود فراز و نشیب‌هایی که در سال گذشته مواجه شدیم، بدون تغییر در زیرساخت عملیاتی بیش از ۳۰ درصد عرضه مازاد فرآورده‌های نفتی نسبت به سال ۱۴۰۰ در استان قم صورت گرفت که بیانگر تلاش مضاعف همکاران است.

وی بیان کرد: از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته با هدف ارائه خدمات مطلوب به همشهریان و مسافران، وضعیت جایگاه‌های پخش فرآورده‌های نفتی به‌روزرسانی شد و بازرسی‌های مناسبی از لحاظ فنی، کمی و کیفی جایگاه‌ها و نازل‌ها صورت گرفت.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم، در این بازرسی‌ها وضعیت خدمات عمومی، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های جایگاه‌های عرضه بنزین نیز بررسی شد تا در تعطیلات نوروز خدمات مناسبی به زائران و شهروندان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: شماره ۰۹۶۲۷ سامانه وزارت نفت و شماره‌های بازرسی منطقه‌ای و استانی که در جایگاه‌ها نصب شده، آماده پاسخگویی به نارضایتی مردم و یا عدم ارائه خدمات از سوی جایگاه‌داران است.

به گفته وی، تکمیل و توسعه مجتمع‌های در حال احداث، توسعه جایگاه‌های داخل شهر و نقاط پرترافیک از جمله بلوار مرجعیت و پیامبر اعظم(ص) و افزایش نظارت‌های میدانی در حوزه کنترل سوخت با همکاری نیروی انتظامی و عوامل امنیتی استان از جمله برنامه‌های سال جاری شرکت نفت منطقه قم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه