English

علیرضا ارجمندی:

۴۲ هزار نفر در تعطیلات نوروز از اماکن تاریخی قم بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: بنا بر آمار جمع آوری شده از اماکن تاریخی استان در نوروز امسال، ۴۲ هزار نفر از این اماکن بازدید کردند.

۴۲ هزار نفر در تعطیلات نوروز از اماکن تاریخی قم بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: این تعداد بازدید از ۲۵ اسفندماه گذشته تا پایان روز ۱۱ فروردین جاری ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: این میزان بازدید بیشتر شامل موزه ها، بازار و تیمچه قم، خانه ملاصدرا در کهک و خانه‌های تاریخی بوده است.

ارجمندی در ادامه با اشاره به آمار اسکان مسافران در قم گفت: از ۲۳ اسفند گذشته تا پایان ۱۳ فروردین ماه جاری، ۳۶۴هزار و ۷۳۶ نفر در قم اسکان یافتند.

ارجمندی افزود: این میزان اقامت در تمامی مراکز رسمی اقامتی زیر نظر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و خانه مسافر‌ها همچنین آموزش و پرورش، کمپ‌ها و بوستان ها، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرک و نیز حرم مطهر حضرت معصومه (س) و جمکران بوده است.

وی ادامه داد: روز اول فروردین ماه با اقامت ۵۴ هزار و ۳۰۶ نفر بیشترین آمار اسکان نوروزی امسال در استان قم ثبت شده است.

وی افزود: از ۱۴ اسفند گذشته تا پایان روز ۱۱ فروردین همچنین ۴۶۳ مورد بازرسی از تاسیسات اقامتی و مجتمع‌های بین راهی استان قم به عمل آمده‌است که در این بین ۱۸۷ واحد تذکر و ۱۳ واحد اخطار کتبی دریافت کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه