English

توصیه کارشناس مرکز بهداشت قم به روزه اولی ها

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت قم گفت: روزه اولی‌ها باید از افطار تا سحر تعداد وعده‌های غذایی بیشتر با حجم کمتر مصرف کنند.

توصیه کارشناس مرکز بهداشت قم به روزه اولی ها

به گزارش خبرگزاری موج قم، روح‌الله فلاح،کارشناس تغذیه مرکز بهداشت قم گفت: نوجوانانی که برای اولین بار روزه می‌گیرند، باید از افطار تا سحر تعداد وعده‌های غذایی بیشتر با حجم کمتر مصرف کنند و تنوع غذایی و مواد پروتئینی مثل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، حبوبات و تخم مرغ در وعده‌های غذایی داشته باشند.

او بر مصرف مواد غذایی مقوی مثل خرما و موز تاکید و اضافه کرد: کسانی که دچار کمبود وزن بوده و ضعیف‌تر هستند می‌توانند شربت یا قرص مولتی ویتامین را با مشورت پزشک یا متخصص تغذیه استفاده کنند تا مواد معدنی بدنشان تامین شود.

فلاح  همچنین گفت: با توجه به این‌که کودکان در مرحله رشد هستند، بهتر است بین سحر تا افطار حداقل ۲ وعده کامل غذایی داشته باشند.

کارشناس مرکز بهداشت قم افزود: به کودکان توصیه می‌شود مواد قندی مثل زولبیا و بامیه را به‌ویژه در وعده سحری کمتر استفاده کنند، چرا که می‌تواند باعث افزایش و افت سریع قند خون می‌شود و گا‌ها مشکلات گوارشی به وجود آورد.

او بیان کرد: در مورد روزه‌داری سالمندان باید مراقبت بیشتری شود، چون کاهش میزان آب بدن و قند خون می‌تواند باعث سرگیجه شود و خطرآفرین باشد.

فلاح افزود: با توجه به این‌که سالمندان عموما مشکلات دهان و دندان دارند میوه و سبزی‌ها کمتر می‌خورند، ممکن است دچار یبوست و مشکلات سوءتغذیه شوند که بهتر است از میوه‌های رنده شده و انواع آش و سوپ در وعده‌های غذایی به‌ویژه افطارشان استفاده شود.

کارشناس مرکز بهداشت قم اضافه کرد: سالمندان باید بین افطار تا سحر آب به‌اندازه کافی مصرف کنند تا روزه‌داری بدون خطر داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه