English

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم:

۳۵۰ هزار زائر نوروزی در استان قم اسکان یافتند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از اسکان بیش از ۳۵۰ هزار زائر و مسافر نوروزی از ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان روز شنبه یازدهم فروردین‌ماه در اماکن اقامت رسمی استان خبر داد.

۳۵۰ هزار زائر نوروزی در استان قم اسکان یافتند

به گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا ارجمندی  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم اظهار داشت: براساس آخرین آمار، از ابتدای طرح تعطیلات نوروزی در 23 اسفندماه سال گذشته تا پایان 11 فروردین‌ماه سال‌جاری ۳۵۰ هزار و ۶۱۵ زائر و مسافر در اماکن رسمی استان قم اقامت داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ادامه داد: از این تعداد ۱۵۴ هزار و ۳۶۶ نفر در اماکن رسمی تحت نظارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها و خانه‌مسافرها و مابقی در سایر اماکن اقامت رسمی شامل بوستان‌ها، اماکن مسقف، استراحتگاه‌ها و کمپینگ‌های مسافری، سالن‌های ورزشی، آموزش و پرورش، حسینیه‌ها و مساجد، زائرسراهای حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران اسکان داشته‌اند.

ارجمندی افزود: در استان قم ۱۴ هزار تخت در قالب ۴۳ هتل، ۲۴ هتل آپارتمان، ۸۳ مهمانپذیر و ۱۷۰ خانه مسافر دارای مجوز از میراث‌فرهنگی در استان قم پذیرای حضور زائران و مسافران نوروزی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در پایان با تاکید بر اهمیت نظارت مستمر بر تاسیسات گردشگری گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب و شایسته از ۱۴ اسفندماه سال گذشته تا یازدهم فروردین‌ماه سال‌جاری ۵۶۳ مورد بازدید نظارتی از واحدهای اقامتی و گردشگری استان انجام شد که در این بین ۱۸۷ تذکر و ۱۳ اخطار کتبی برای واحدهای متخلف صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه