English

دو هزار نفر ساعت دوره آموزشی سبک زندگی سالم برای کارگران سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: دو هزار و 100 نفر از کارگران این استان در سال گذشته در دوره های آموزشی سبک زندگی سالم شرکت کردند.

دو هزار نفر ساعت دوره آموزشی سبک زندگی سالم برای کارگران سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان، حامد آرامش در آیین امضای تفاهم نامه همکاری چهارجانبه با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، انجمن کارخانه جات آرد و موسسه غیردولتی افق بیداری جنوب شرق، افزود: پیشگیری از سومصرف مواد مخدر و روان گردان ها در جامعه کار و تولید بالای 20 نفر نیروی کار به منظور کاهش میزان شیوع مواد افیونی و ارتقای سطح دانش و سواد کارکنان شاغل در محیط کار از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

وی اظهار داشت: اجرای کارگاه های آموزشی پیشگیری از سوء مصرف مود مخدر و روانگردان در محیط کاری 20 نفر نیروی کار به بالا و دوره های آموزشی سبک زندگی سالم در کارخانه جات آرد استان از موضوعات تفاهم نامه همکاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جامعه آماری و مخاطبین این دوره های آموزشی را، یک هزار و 100 نفر از فعالان صنعت آرد اعلام کرد.

آرامش در ادامه با بیان اینکه ارتقای سلامت کارگران، ارتقای سطح سلامت در جامعه است گفت: کارگران نیرو‌های مولد جامعه بوده و در شرایطی که توسعه همه جانبه اولویت کشور است، تامین سلامت آن‌ها ضرورت دو چندان پیدا می‌کند.

وی افزود: افزایش بهره‌وری نیروی کار، کمک به افزایش مهارت و دانش عمومی کارگران در خصوص سو مصرف مواد، جلوگیری از ایجاد درگیری و برخوردهای مخرب با افزایش مهارت‌های مدیریت هیجان، جلوگیری از افزایش و کنترل حوادث ناشی از کار، تقویت روحیه همدلی و همراهی و جلوگیری از هدررفت منابع در جامعه کار و تولید همواره از طریق برگزاری دوره های آموزشی در سطح استان پیگیری می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سلامت و تندرستی کارگران که نیروهای مولد جامعه و از اصلی ترین ارکان های رسیدن به توسعه اقتصادی، از حساسیت بالایی برخوردار است و در شرایط کنونی که وضعیت خانواده های کارگران به صورت اساسی تحت تاثیر مسائل اقتصادی، اجتماعی و معیشتی قرار دارد، ضروری است فضای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در محل کار و زندگی روزمره و پیشگیری از گسترش بی قانونگی هایی همانند سرقت، طلاق و اعتیاد فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی