English

جریمه روزانه بکارگیری نیروی کار خارجی غیرمجاز، ۸۸۵ هزار تومان تعیین شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در سال 1402، افرادی که نیروی کار خارجی غیر مجاز بکار بگمارند، برای هر روز هشت میلیون و 847 هزار و 140 ریال جریمه می شوند.

جریمه روزانه بکارگیری نیروی کار خارجی غیرمجاز، 885 هزار تومان تعیین شد

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان، حامد آرامش اظهار داشت: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

وی افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و 769 هزار و 428 ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل 8 میلیون و 847 هزار و 140 ریال خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد و در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی می‌شود.  

آرامش در ادامه اظهار داشت: در سال 1401، بازرسان کار استان و دستگاه های وظیفه مدار در قالب گشت مشترک بازرسی، یک هزار و 890 مورد بازرسی مقابله با اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی در سطح استان انجام دادند. وی افزود: این بازرسی ها منجر به شناسایی 834 نیروی کار خارجی غیرمجاز و معرفی 88 کارفرمای متخلف به مراجع قضایی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین گفت: سال گذشته، هشت میلیارد و 736 میلیون و 156 هزار و 962 ریال جریمه بخاطر استفاده از اتباع بیگانه غیرمجاز در این استان وصول شده است. آرامش تاکید کرد: شماره تلفن های 33224461 و 0216369 برای دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص اشتغال و بکارگیری نیروهای خارجی غیر مجاز در نظر گرفته شده است که هموطنان می توانند از این طریق یا مراجعه حضوری به اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موارد را برای پیگیری به همکاران ما اطلاع دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه