English

۸۲ زائر و گردشگر بین المللی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) حضور یافتند

رئیس اداره امور بین الملل حرم مطهر بانوی کرامت گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۷ هزار گردشگر بین المللی غیرمسلمان از ۸۷ کشور و حدود ۷۵ هزار زائر مسلمان از ۵۰ کشور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حضور یافتند.

 ۸۲ زائر و گردشگر بین المللی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) حضور یافتند

به گزارش خبرگزاری موج قم، کمال ثریا اردکانی در گفت و گویی اظهار کرد: پارسال حدود ۷ هزار گردشگر بین المللی غیرمسلمان از ۸۷ کشور در حرم مطهر بانوی کرامت حضور یافتند که ۱۰ کشور اسپانیا، لهستان، ایتالیا، آمریکا، روسیه، آلمان، هلند، فرانسه، جمهوری چک و چین به ترتیب بیشترین گردشگران را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه آمار گردشگران بین المللی حرم مطهر چندین برابر آمار ثبت شده است و صرفا آن افرادی که به دفاتر بین الملل مراجعه کرده اند نفرات‌شان به ثبت رسیده است، افزود: اداره امور بین الملل حرم مطهر به گردشگران بین المللی خدماتی از جمله حرم شناسی و آشنایی با ابنیه و افراد شاخص مرتبط با حرم مطهر، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ و نشست های تخصصی را ارائه می کند.

رئیس اداره امور بین الملل حرم بانوی کرامت با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۵ هزار زائران بین المللی مسلمان از حدود ۵۰ کشور در حرم مطهر بانوی کرامت حضور یافتند، گفت: بیشتر این زائران از کشورهای پاکستان، هندوستان، عراق، آذربایجان، لبنان، بحرین، نیجریه، ترکیه و سوریه بودند.

وی افزود: از جمله خدماتی که در اداره بین الملل حرم مطهر به زائران بین المللی ارائه می شود می‌توان به برگزاری مراسم‌های کاروانی، مناسبتی و روزانه به زبان‌های مختلف، برگزاری تور حرم شناسی برای زائران، برگزاری نشست‌ها و حلقه‌های معرفت، پاسخگویی به سئوالات شرعی و مشاوره به زبان‌های مختلف و اهدای متبرکات حرم مطهر به زائران و خدمات دیگر اشاره کرد.

ثریااردکانی ادامه داد: پارسال ۱۵۰ مراسم به همت امور بین الملل برای زائران بین‌المللی برگزار شده‌است که بیش از ۶۰ هزار زائر در آن شرکت کرده‌اند و به ترتیب بیشترین مراسم به زبان‌های اردو، عربی، هوسا (نیجریه ای)، آذری و ترکی اختصاص داشته‌است.

وی افزود: مجموع تولیدات رسانه‌ای اداره امور بین الملل حرم مطهر بانوی کرامت در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۰ کلیپ بوده‌است که بیشترین تولیدات به ترتیب برای زبانهای تائی، انگلیسی، اردو، عربی، عربی- انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، پرتغالی و ترکی بوده‌است.

رئیس اداره امور بین الملل حرم مطهر بانوی کرامت گفت: مجموع پخش زنده از شبکه‌های اجتماعی بین المللی آستان مقدس کریمه اهل بیت بیش از ۲۹۰ مورد که به ترتیب بیشترین پخش زنده به زبان‌های عربی، اردو، انگلیسی و تائی بوده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی