English

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم اعلام کرد؛

آماده‌سازی ۶ بوستان و ۵ سالن ورزشی برای اسکان مسافران نوروزی در قم

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: تمام بوستان‌های شهر قم برای خدمات‌رسانی آماده‌سازی شده‌، ولی با توجه به‌احتمال بارندگی، ۶ بوستان به‌طور ویژه و پنج سالن فرهنگی ورزشی نیز جهت استراحت و اقامت در اختیار زائران قرار داده‌شده است.

آماده‌سازی 6 بوستان و 5 سالن ورزشی برای اسکان مسافران نوروزی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگویی با اشاره به پیش‌بینی و تمهیدات شهرداری قم برای اسکان زائران و مسافران نوروزی اظهار داشت: شهرداری قم تمهیدات همه جانبه‌ای را در راستای آماده‌سازی شهر برای میزبانی زائران حرم حضرت معصومه‌(س) و همچنین خدمات‌رسانی به نمازگزاران مسجد مقدس جمکران و همشهریان در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: فضاسازی و بهبود سیما و منظر شهری، نصب پارچه‌های الوان، شاخص‌های نوروزی و مباحث مربوط به مدیریت یکپارچه پسماندهای شهری، نظافت و شادابی در سطح شهر و ایجاد نشاط معنوی و اجتماعی بین زائران و مسافران ازجمله این تدابیر است.

به گفته معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم، با توجه به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان و احتمال برودت و سرمای هوا و همچنین بارش باران و بعضاً تندباد؛ برای تسهیلات رفاهی موردنیاز از قبیل سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها، آلاچیق‌ها، سکوهای نشیمن، روشنایی، گل‌آرایی و آذین‌بندی و کمپینگ و استراحتگاه موقت، بوستان‌هایی را در مناطق‌ مختلف شهری پیش‌بینی کرده است.

وی یادآور شد: بوستان‌های هاشمی و مهدی در منطقه یک، بوستان امام رضا(ع) در منطقه ۲، بوستان فدک در منطقه 3، بوستان‌ نیاز و نیایش پیرامون مسجد مقدس جمکران در منطقه پنج و بوستان غدیر در منطقه هشت شهری نیز با نصب چادر برای اقامت زائران مهیا شده‌است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه تعدادی از سالن‌ها و سوله‌های فرهنگی و ورزشی مانند شهید رضاییان و ورزشگاه‌های شهیدان حیدریان و طاهریان و ورزشگاه ظهور هم آماده پذیرایی از زائران است، افزود: اکیپ‌های آتش‌نشانی و تخلفات شهری برای جلوگیری از اقدامات ناایمنی مانند روشن کردن پیک‌نیک در داخل چادرها، و حوادثی از قبیل گازگرفتگی و وقوع حریق نظارت لازم را دارند.

وی تعداد بوستان‌های اقامت مسافران و زائران را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: تمام بوستان‌های شهر قم برای اسکان آماده‌سازی شده‌اند، اما ۶ بوستان به‌طور ویژه و همچنین 5 سالن ورزشی نیز جهت استراحت و اقامت در اختیار زائران قرار گرفته‌اند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه این سالن‌های ورزشی مسقف و سرپوشیده‌ بوده و از سیستم‌های گرمایشی، سرویس‌های بهداشتی و شرایط اسکان موقت برخوردارند، گفت: در نخستین شب تعطیلات نوروزی، چهار هزار تخته چادر مسافرتی در بوستان‌ها و مراکز اسکانی که شهرداری متولی آن است، استقرار یافت که رقم قابل‌توجهی است.

وی با تأکید بر اینکه تمامی امکانات، تجهیزات و ادوات برای خدمات‌رسانی مناسب به زائران و مسافران بسیج شده است اذعان کرد: بیش از سه هزار تَن از پرسنل اعم از پاکبان، باغبان، آتش‌نشان، حمل‌ونقل و ترافیک، تاکسیرانی، اتوبوس‌رانی و تخلف‌های شهری برای انتظام بخشی و برقراری نظم و انضباط به خدمت گرفته‌شده‌اند.

اصفهانیان مقدم اضافه کرد: با توجه به افزایش سرانه تولید پسماندهای شهری در ایام پایانی سال، ۲۹۰ دستگاه ماشین‌آلات شهری به کار گرفته‌شده و حدود ۸۰۰ تُن زباله نیز با فعالیت شبانه‌روزی حوزه مدیریت پسماند از سطح شهر جمع‌آوری و به سایت انتقال داده می‌شود.

وی فعالیت ۲۴ ساعته عوامل عملیاتی آتش‌نشانی در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر به‌ویژه در مراکز اقامتی را موردتوجه قرار داد و در خصوص وضعیت پارکینگ نیز افزود: مشکلی برای پارکینگ نداریم و کلیه پارکینگ‌ها در هسته مرکزی شهر شامل پارکینگ میدان بزرگ امام‌(ره)، پارکینگ‌ شرقی، پارکینگ مکانیزه و پارکینگ‌های حاشیه بلوار شهید سلیمانی با ظرفیت ۶ هزار خودروی سواری فعال است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با ذکر این نکته که از ابتدای تعطیلات نوروزی چهار پارکینگ‌ پیرامون جمکران، یاوران مهدی و دارالفقاهه مورداستفاده قرار گرفته است اظهار داشت: با این پارکینگ‌ها ظرفیت استقرار ۳۰ تا ۴۰ هزار دستگاه خودروی سواری فراهم‌شده و هیچ مشکلی برای این ایام وجود ندارد.

اصفهانیان مقدم اضافه کرد: در راستای تسهیل در رفت‌وآمد، اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی برای خدمات‌دهی به شهروندان در حالت آماده‌باش هستند و در رابطه با کنترل تخلف‌های شهری و نظم بخشیدن به سطح شهر، جمع‌آوری متکدیان، معتادان متجاهر و دست‌فروشان نیز برنامه‌های جامع و کاملی با محوریت اداره‌کل تخلفات در حال اجراست، و با مشارکت نیروی انتظامی و ‌اداره‌کل بهزیستی استان اقدام‌های بسیار خوبی انجام شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه