English

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران:

گردشگری مازندران با مشکل زیرساخت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: بیش از شش هزار تأسیسات گردشگری مازندران با مشکلات زیرساختی مواجه اند اما برای توسعه و تقویت این زیرساخت‌ها شاهد هم افزایی و همگرایی نیستیم.

گردشگری مازندران با مشکل زیرساخت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، صادق برزگر در نشست خبری ستاد تسهیلات سفر با بیان اینکه ستاد اجرایی مصوبه خدمات سفر با هدف توسعه گردشگری داخلی و ارتقاء خدمات مطلوب برای گردشگران در شمال کشور با ۱۲ کمیته فعالیت دارد، اظهار داشت: تلاش داریم نوروز ۱۴۰۲ با حفظ حرمت ماه رمضان شاهد اقامت تعداد یک میلیون و ۲۵۳هزار و ۱۴۸ نفر شب مسافر در مراکز و تأسیسات گردشگری استان باشیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافران در نوروز ۱۴۰۲ به استان مازندران افزایش یابد، ادامه داد: تمامی هتل‌ها، مراکز اقامتی، خانه مسافر، مراکز بوم‌گردی، تأسیسات ساحلی، واحد‌های پذیراهی بین‌راهی و منطقه نمونه گردشگری آماده پذیرش مسافران و گردشگران در نوروز ۱۴۰۲ هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه همکاران در دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر به‌صورت شبانه روز پاسخگو و تمام تلاش خود را جهت رفاه حال مسافران و گردشگران خواهند کرد، افزود: تمامی تأسیسات و مراکز گردشگری زیر مجموعه این اداره‌کل در راستای رفاه حال گردشگران با توجه به مهمان نواز بودن این استان در اسکان و خدمات رسانی هر چه بهتر مسافران به طور جدی پای کار هستند.

وی از آماده سازی ۱۹۰مدرسه برای اسکان فرهنگیان، سالن‌های ورزشی و سوله‌ها برای چادر خوابی مسافران نوروزی خبر داد و گفت:  ۳۴پایگاه امدادی هلال احمر، ۱۰‌ پایگاه امدادی سیار و ۲۰ پایگاه جوان در ایام نوروز مستقر هستند و همچنین ۲۷موزه استان پذیرای عمومی علاقه مندان هستند.

 برزگر بیان داشت: ۸۰ دستگاه خودروی امدادی در سطح استان ارائه خدمات خواهند داشت و ۲۲راهدارخانه نیز برای تأمین امنیت راه‌های استان فعالیت دارند.

وی از برپایی ۲۶ نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: نمایشگاه صنایع‌دستی نوشهر، بابلسر، آمل و نور به‌صورت ملی برپا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه چیدمان سفره‌های هفت سین، زیباسازی ساختار فیزیکی شهرها به واسطه نشست با کمیته شهرداری‌ها تدبیر شده است، ادامه داد: کمیته دهیاری‌ها نیز بحث آماده سازی روستاهای مقصد گردشگری را عهده دار هستند.

وی با بیان اینکه اجرای آئین‌های بومی مازندران و آماده سازی روستاهای گردشگر پذیر و برخوردار از فضای بوم گردی، ساماندهی و نظافت سواحل، برگزاری تورهای رایگان شهری و ساخت المان‌های شهری با رویکرد فرهنگی معنوی نیز مورد توجه است،‌ افزود: با همکاری اوقاف و امورخیریه استان پذیرایی از روزه داران را نیز خواهیم داشت.

این مسئول از راه‌اندازی‌ نرم افزار پمپ بنزین یاب برای رفاه حال مسافران و گردشگران خبر داد و اظهار داشت: هزار جاذبه طبیعی و تاریخی استان در سامانه جانمایی شده است و در قالب پیامک آدرس این سامانه به همراه لوکیشن برای مسافرین که به استان وارد می شوند ارسال خواهد شد.

وی همچنین از اجرای طرح «سلامت گر سفر» با عنوان «هر کودک یک سلامت گر» در ایام نوروز خبر داد و یادآورشد: استقبال نمادین از گردشگران نوروزی را با حضور استاندار مازندران خواهیم داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با تأکید براینکه تلاش داریم با همکاری کمیته‌های عضو ستاد تسهیلات سفر استان مقوله تأمین امنیت و رعایت حقوق گردشگران به درستی صورت گیرد، گفت: برپایی جلسات انس و ختم قرآن و مسابقات قرآن در کمپ‌های هلال احمر نیز مورد توجه است.

به گفته برزگر، سیاه چادر عشایر در تمامی ورودی های استان برای به تصویر کشیدن سبک زندگی عشایر استان در کنار کمپ های هلال احمر برپا می شود، ابراز داشت: توزیع کتاب بین گردشگران نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب در مراکز تفریحی توریستی، هتل‌ها گفت: تلاش داریم با نصب بنر و توزیع بسته های فرهنگی الزام رعایت شئونات اسلامی در این استان را به مسافران و گردشگران یادآوری کنیم.

برزگر با اشاره به سه هزار آثار میراثی استان، افزود: متأسفانه تاکنون فقط ۸۰۰ اثر از این میزان ثبت ملی شده است.

وی با بیان اینکه در کشور ۲۸ اثر ثبت جهانی داریم اما از این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده نمی شود، گفت: متأسفانه دانش استفاده از ظرفیت جاذبه‌های گردشگری برای جذب توریست در استان بکار بسته نمی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه زیرساخت‌های اقامتی برای جذب گردشگر باید ایجاد شود، گفت: بیش از شش هزار تأسیسات گردشگری استان با مشکلات زیرساختی مواجه اند اما برای توسعه و تقویت این زیرساخت‌ها شاهد هم افزایی و همگرایی نیستیم.

وی با بیان اینکه با ورود هر یازده نفر گردشگر به استان یک شغل ایجاد می‌شود، افزود: گردشگری مازندران به تنهایی می‌تواند کشور را اداره کند اگر از ظرفیت این عرصه به درستی بهره گرفته شود.

برزگر با بیان اینکه بازگشایی واحدهای پذیرایی بین راهی در ماه مبارک رمضان تنها با اخذ مجوز قانونی امکان پذیرخواهد بود، خاطرنشان ساخت: تأمین اغذیه یکی از نیازهای گردشگران است که باید به خوبی و با رعایت شئونات اسلامی مرتفع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه