English

متصرفان اراضی ملی از چنگ قانون در امان نخواهند بود

در نشست جانشین امور استان‌ها امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان با معاون دادستان کل کشور بر برخورد با زمین خواران و متصرفین تاکید شد.

متصرفان اراضی ملی از چنگ قانون در امان نخواهند بود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، نشست جانشین امور استان‌ها امر به معروف و نهی از منکر با غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور برگزار شد.

در این نشست که بیش از دو ساعت به طول انجامید، موضوع تصرفات صورت گرفته در جنگل‌های حفاظت شده حرا در جزیره قشم مورد بررسی قرار گرفت و از سوی آن مقام عالی قضایی دستور پیگیری در خصوص این تصرفات صادر شد.

محمد پاینده جانشین امور استان‌های مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور ضمن تشکر از جانشین دادستان کل کشور اظهار داشت: یکی از دلایل اینکه ما برای حل برخی از مشکلات شهرستان قشم به پایتخت مراجعه می‌کنیم بی توجهی به خواسته‌های مطالبه گران و گروه‌های جهادی در قشم است و ما به ناچار جهت رفع این مشکلات به تهران مراجعه می‌کنیم.

در این نشست دو ساعته معاون دادستان کل کشور ابراز داشت: تعارض بین مدیریت دستگاه ها وجود دارد که می‌بایست به این تعارضات پایان داد.

وی در ادامه افزود: سازمان محیط زیست، گزارش رسمی به دادستانی کل کشور ارائه دهد، همچنین درخواست خود را به عنوان شکایت به این دادستانی گزارش دهد و گزارش پرونده را از دادستانی محل بخواهند که چرا تاکنون هیچ اقدامی در خصوص این. تصرفات آشکار انجام نشده است.

 معاون دادستان کل کشور در پایان تصریح کرد: قطعا دادستانی در خصوص اینگونه تصرفات هیچ مماشانی با متصرفین ندارد و اگر ثابت شود این تصرفات غیرقانونی است بطور حتم با متخلفین برخورد قانونی و قاطع خواهد داشت.

در ادامه این نشست، موسوی معاون حقوق و امور مجلس محیط زیست کشور اظهار داشت: از سال 1350 تا سال 1401 ما هیچ گونه تصرفاتی در جنگل های حرا و محیط زیست شهرستان قشم نداشته ایم ولی متاسفانه اخیرا برخی از افراد سودجو، مبادرت به تصرف محیط زیست در جنگل حرای قشم کرده اند که این تصرفات کاملا غیر قانونی است و قطعا با متصرفان از طریق مراجع ذی صلاح برخورد قانونی خواهیم کرد.

 وی در ادامه ابراز داشت: در سال 1350 بیش از 85 هزار هکتار جنگل حرا در استان هرمزگان واقع در جزیره قشم ثبت ملی شده و نیز زیر نظر یونسکو ثبت جهانی شده است که امیدواریم دادستان محترم کل کشور با سازوکارهای قانونی که در اختیار دارد، مانع از تخریب محیط زیست و جنگل‌های حرا و تالاب های منحصر به فرد جزیره قشم شوند.

در این نشست رسمی و در عین حال صمیمی، ترکی از جانشین امور استان‌ها و رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قشم که در تهران جهت پیگیری مشکلات مردم خوب و مهمان نواز جزیره قشم حضور یافت تقدیر و تشکر کرد و از گروه مطالبه گران و نیروهای جهادی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بازوان قوه قضائیه و محیط زیست جهت حل مشکلات شهرستان ها یاد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه