English

رییس کل دادگستری فارس:

رفع تصرف ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان اقلید آغاز شد

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی اظهار کرد: عملیات اجرایی رفع تصرف ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اقلید با پیگیری و نظارت مستقیم مقام قضایی آغاز شد.

رفع تصرف ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان اقلید آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، رئیس کل دادگستری استان فارس از ادامه رفع تصرفات در استان تا انتهای سال خبر داد و افزود: اجرای احکام قطعی دادگاه‌ها، دستورات قضایی و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها بدون توقف ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه اراضی رفع تصرف شده در سه منطقه بند بهرام، منجق لو و سده واقع شده است، گفت: این عملیات اجرایی از امروز آغاز و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از برداشت‌های غیر مجاز آب از سد ملاصدرا توسط متعارضین اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۴۰ پمپ انتقال آب به صورت غیر مجاز بر روی سد ملاصدرا و انشعابات آبریز این سد نصب شده بود که با اقدام قاطع قضایی و همکاری سازمان‌های متولی جمع آوری شد.

وی این اقدام قاطع را نتیجه هماهنگی و کار مشترک نهاد‌های و سازمان‌های متولی امر زمین در استان دانست و تصریح کرد: با اجرای این حکم میزان رفع تصرفات در استان فارس در سال جاری دو برابر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با تأکید بر اینکه لازم است در راستای جلوگیری از دست اندازی سودجویان هزینه تصرف اراضی را با اصلاح قانون افزایش دهیم، گفت: افزایش نیروی انسانی در راستای پیشگیری از تصرفات تنها یک راه پیشگیری است که باید این دسته از اقدامات پیشگیرانه با جمع بندی نظرات حقوقدانان و کارشناسان امر منجر به اصلاح قوانین شود.

گفتنی است؛ تا انتهای دی ماه سال جاری ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی در استان فارس رفع تصرف شده بود که با اجرای عملیات رفع تصرف امروز در شهرستان اقلید این میزان به قریب به ۵ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

 

رفع تصرف اراضی ملی+ اقلید

سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این باره گفت: در پی گزارش منابع طبیعی و امور منطقه‌ای مبنی بر اینکه افرادی در اطراف "سد ملاصدرا و منطقه بند بهرام" شهرستان اقلید بدون مجوز قانونی اقدام به ساخت و ساز و نصب پمپ‌ها و لوله‌های غیرمجاز در اراضی ملی کرده‌اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته پلیس مشخص شد با توجه به اخطارهای مکرر مامورین منابع طبیعی و امور آب شهرستان به افراد خاطی متاسفانه روند ساخت و ساز و نصب لوله و پمپ‌های غیرمجاز همچنان ادامه داشته است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تعداد بالای متخلفان و امکان ایجاد تنش و پیامدهای احتمالی در اجرای این حکم، گفت: تدابیر و پیش بینی‌های لازم از جمله اعزام نیروهای یگان تکاور و یگان ویژه از استان برای اجرای هر چه بهتر دستور قانونی توسط پلیس اندیشیده شد.

حبیبی افزود: ماموران اقلید با همکاری نیروهای اعزامی از یگان تکاور و یگان ویژه استان و نمایندگان اداره منابع طبیعی و امور آب منطقه ای و با هماهنگی دادستان به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این خصوص ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی خاطر نشان کرد: زمین خواران بدون در نظرگرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه