English

با حضور معاون علمی رئیس جمهور:

خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن در شازند افتتاح شد

باحضور معاون علمی رئیس جمهور خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن در شازند افتتاح شد

خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن در شازند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی روز پنجشنبه در آیین افتتاح خط تولید مواداولیه داروی استامینوفن در شرکت کیمیاگران امروز شهرک صنعتی شازند، گفت: در همه زنجیره‌های ارزش مزیت وجود ندارد، زیرا در برخی موارد، دانش، زیرساخت و مواد اولیه در اختیار نیست اما در زنجیره ارزش دارو چه در بخش شیمیایی و چه در بخش زیستی، یکی از بزرگترین فرصت‌های دنیا در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: در این راستا، مواد اولیه، ثروت و سرزمین آماده است و فقط دانش و فناوری نیاز است که در کشور جوانان با استعدادی وجود دارد و در کنار آن، بازار هم فراهم است.

معاون علمی رئیس جمهور گفت: زیرساخت موجود و زنجیره‌های بالادستی در کشور در این بخش فراهم است و باید از این فرصت ویژه برای سرمایه‌گذاری بهره‌گیری فراوان صورت گیرد.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد:کارخانه «کیمیاگران امروز» ۱۰ میلیون دلار ارزش زیرساخت دارد و مدعی است که سالانه ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: صحبت از زنجیره ارزش مانند صحبت از یک درخت است و صنعت نفت مانند این درخت است.

معاون علمی رئیس جمهور بیان داشت: امروز صنایع کشور، درخت‌هایی هستند که دستاورد آنها شکوفه‌های این درختان است و شرکت کیمیاگران امروز  یک شکوفه است که می‌تواند ثمره و ارزش فراوانی برای جامعه داشته باشد.

دهقانی فیروزآبادی افزود: حمایت‌های لازم از سوی معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در راستای زنجیره‌های ارزش حوزه دارو وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر پتروشیمی خلیج فارس با ارزش ۲ هزار میلیارد تومان از محل منابع قانون جهش تولید و اعتبار مالیاتی یکی از فرصت‌هایی است تا این مجموعه‌ها توسعه یابد.

معاون علمی رئیس جمهور بیان داشت: پتروشیمی‌ها به جای چانه‌زنی در خصوص پنج درصد ارزش عوارض، گمرک و سایر موارد، باید بدانند که ثروت آینده در صنعت داروسازی است و باید در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه