English

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان خبرداد؛

راه اندازی پایگاه‌های امداد و نجات در سواحل بندرعباس

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از راه اندازی پایگاه‌های امداد و نجات ساحلی در سه نقطه ساحل شهر بندرعباس خبر داد.

راه اندازی پایگاه‌های امداد و نجات در سواحل بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد محسنی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با رسیدن ایام نوروز پیک سفر در استان و با توجه به نا آشنایی مهمانان و‌ گردشگران از رفتار و جریان طبیعی آب دریا در سواحل و پهنه خاکی محدوده جز و مد محلات ساحلی، راه اندازی پایگاه‌های امداد و نجات در سواحل بندرعباس را ضروری است. 

وی با اشاره به اینکه می بایست تمهیدات امدادی مجهز به قایق، تجهیزات، علائم هشدار دهنده در شب و روز و همچنین گشت های راهنما در سواحل بندرعباس مستقر شوند ادامه داد: در همین راستا پایگاه های امداد و نجات برای جلوگیری از ورود گردشگران خارج از شعاع ایمن آب باید در سواحل بندرعباس مستقر شوند.

محسنی ادامه داد: این پایگاه‌ها می‌بایست با مشارکت سازمان و ارگان‌های دریا پایه شامل سازمان بنادر و دریانوردی، شیلات، کشتی سازی، شرکت ملی نفتکش، جمعیت هلال احمر، هیات غواصی ‌‌ورزش های آبی و با محوریت ‌مدیریت شهری شهرداری استقرار و مدیریت شوند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان افزود: این تصمیم بر اساس تاکید و دستور رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر و استاندار هرمزگان مبنی بر ایجاد زیرساخت‌های خدماتی به ویژه در سواحل شهرهای ساحلی است که فرمانداران و شهرداران شهرهای ساحلی آن را به عنوان یک اولویت در دستور کار اجرایی ستادهای شهرستانی خدمات سفر قرار دهند.

وی اظهار داشت؛: پایگاه‌های امداد و نجات ساحلی باید با حضور کارشناسان ایمنی، امداد و نجات و دریانوردان خبره، خدمت مطلوب ساحلی به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه کنند.

محسنی ادامه داد: در سال‌های گذشته شاهد غرق شدن تعدادی از مهمانان در سواحل شهر بندرعباس بودیم و بروز چنین حوادثی که کام میهمانان و ‌‌گردشگران را تلخ نماید قابل پذیرش نیست.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان تأکید کرد: تمام کمیته های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان با برنامه‌ریزی مدون تلاش کنند خدمات مطلوبی را به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه