English

رییس گروه نظارت و ارزیابی مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور:

دستورالعمل فعالیت مراکز مثبت زندگی با رویکرد توانمندسازی مددجویان اصلاح می شود

رییس گروه نظارت و ارزیابی مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور از بازبینی دستورالعمل و شیوه‌نامه‌های فعالیت مراکز مثبت زندگی با رویکرد توانمندسازی خبر داد.

دستورالعمل فعالیت مراکز مثبت زندگی با رویکرد توانمندسازی مددجویان اصلاح می شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، مصطفی امامقلی در حاشیه نشست کارگروه عملیاتی مراکز مثبت زندگی اداره کل بهزیستی استان ایلام با اعلام این خبر افزود: بر اساس دستورالعمل جدید، نحوه ارایه خدمات مراکز مثبت زندگی بر اساس دستورالعمل جدید اصلاح و رویکرد توانمندسازی در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به فعالیت دو هزار و ۵۰۸ مرکز مثبت زندگی بهزیستی در کشور گفت: تمام خدمات مراکز مثبت زندگی به مددجویان در این رویکرد بر اساس نقشه راه برنامه اقدام بوده تا زمینه توانمندسازی هرچه بیشتر جامعه هدف فراهم شود.

وی هدف و رویکرد اصلی سازمان بهزیستی را توانمندسازی جامعه هدف عنوان و ادامه داد: تحقق این مهم بر اساس الگوهای نوین مددکاری و بر اساس رویکرد خانواده محوری و‌ محله محوری و بهره‌گیری از توانمندی ها و ظرفیتهای خانواده و محله در دستور کار قرار دارد.

امامقلی همچنین از ابلاغ شیوه نامه‌های مددکاری و اجتماع‌محور ویژه مراکز مثبت زندگی پس از تصویب در شورای معاونین سازمان، برای اجرا به استانها خبر داد و‌ گفت: این شیوه نامه برمبنای رویکرد اجتماع محور بوده که توسط نخبگان و کارشناسان حوزه های تخصصی و اخذ نظرات کارشناسان استانها تدوین شده که برای اجرا بزودی ابلاغ می شود.

وی یاداور شد: علاوه بر این، پیرو دستور مقام عالی ریاست سازمان، در راستای تقویت و ارتقا کیفیت مراکز مثبت زندگی تدوین برنامه سوپروایزر این مراکز در دست اقدام قرار داشته که بزودی در دستور کار شورای معاونین برای تصویب قرار خواهد گرفت. 

در این نشست پیرامون ارتقا وضعیت مراکز مثبت زندگی، ارتقا سامانه جامع خدمات بهزیستی،گزارش مددکاری مبتنی بر برنامه اقدام و فعالیت مراکز مثبت زندگی بر اساس ارایه دستورالعمل جدید بحث و تبادل نظر شد.

مصطفی امامقلی و امیر حیدری از معاونت راهبری و توسعه خدمات بهزیستی به منظور شرکت در این نشست و بازدید از مراکز مثبت زندگی به این استان سفر کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه