English

رییس قوه قضاییه:

دستگاه قضایی با کمبود نیرو مواجه است

رییس دستگاه قضا گفت:حجم کار‌های دستگاه‌های قضایی بسیار زیاد و تعداد قضات و دستگاه‌های قضایی با کمبود نیرو مواجه است.

دستگاه  قضایی با کمبود نیرو مواجه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در جمع قضات و کارکنان دستگاه‌های قضایی استان با اشاره به کمبود نیروگاه در دستگاه قضایی بیان داشت: پیگیر هستیم تا معضل کمبود نیرو را برطرف کنیم همانطور که طی سال جاری در چهار مرحله نسبت به جذب پرسنل و قضات برای دستگاه قضا اقدام شد.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ششم توسعه قرار بود که هر ساله چهار هزار قاضی و ۳ هزار و ۲۰۰ کارمند استخدام کنیم اما دولت به هیچ وجه اجازه نمی‌داد؛ در نهایت دولت برای تعدادی از نیروها اجازه استخدام داد اما اعلام کرد بودجه نمی‌دهد و حقوق این نیروها باید از بودجه خود دستگاه قضا تأمین شود.

 رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه چهار دوره آزمون اختصاصی در استان اصفهان برگزار شده است، ادامه داد: در این راستا تلاش شد تا حداقل ۷۷۰ کارمند به دادگستری استان اصفهان اضافه گردد.

حجت الاسلام اژه ای گفت: متاسفانه در بسیاری از بخش‌های دستگاه قضای استان اصفهان کمبود‌هایی وجود دارد که مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه کمبود فضای اداری از جمله مهمترین مشکلات در دستگاه قضایی استان است، افزود: بر اساس آمار‌های ارائه شده مرکز انفورماتیک قوه قضاییه آمار رسیدگی به پرونده‌های مردم یک و نیم برابر آمار کشوری است و این نتیجه تلاش شبانه روزی کارکنان دستگاه قضا در استان است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: دولت و مجلس در تلاش هستند تا تمام توان و ظرفیت‌هایی که لازم است را برای بهبود معیشت مردم انجام دهند، اما باید به این نکته توجه کرد دولت و مجلس نیز محدودیت‌هایی دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه