English

رئیس قوه قضائیه:

عاملان مسمومیت‌های دانش آموزان به اشد مجازات محکوم خواهند شد

رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: مسمومیت‌های دانش‌آموزان یکی از موارد افساد فی الارض است و عاملان آن به اشد مجازات محکوم می شوند.

عاملان مسمومیت‌های دانش آموزان به اشد مجازات محکوم خواهند شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با نمایندگان اقشار مختلف با بیان اینکه مهم ترین مسئله‌ای که این روزها در کشور با آن درگیر هستیم مسئله مسمومیت دانش آموزان در مدارس است، گفت: این اقدام یکی از مصداق‌های روشن افساد فی الارض در قانون است و عواملی که دستگیر شوند جزو کسانی هستند که بی تردید جزو مفسد فی الارض اند و به اشد مجازات که قانون پیش بینی کرده محکوم خواهند شد.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد موضوع مسمومیت‌ها سازمان یافته است که یا دشمن ایجاد کرده و بهره‌برداری می‌کند و یا در حال بهره‌برداری از آن است.

حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: همه جوانب قضیه با نهایت تلاش دستگاه‌های مختلف امنیتی و اطلاعاتی و وزارت کشور و بهداشت در حال پیگیری است زیرا این موضوع با جان و روان همه افراد در ارتباط است و برای همه مسوولان حائز اهمیت است.

این مقام عالی دستگاه قضا گفت: در مدت اخیر شاهد بودیم که دشمنان شناخته شده کشور در خصوص این موضوع چه صحبت‌ها و موضع‌گیری‌هایی داشتند و برخی افراد غافل و وابسته همان خط ایجاد ترس و دلهره را بیشتر دنبال می‌کنند اما نهایت تلاش انجام می‌گیرد تا عوامل شناخته شوند.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: در نهایت تلاش هستیم تا عوامل و علت اصلی مسئله شناسایی شود ، هفته‌ای نیست که گزارش این موضوع در وزارت کشور جمع‌آوری، تحلیل و از صاحب‌نظران استفاده نشود و در این راستا بهترین و برترین آزمایشگاه‌ها نسبت به این تست‌ها و عوامل مشکوک بررسی می‌کنند؛ یعنی اقدام جدی و همه جانبه در حال صورت گرفتن است و امید است زودتر به جمع‌بندی برسیم. و مردم را در جریان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه این اقدام یکی از مصادیق روشن افساد فی‌الارض در قانون است،گفت: عواملی که دستگیر شوند جزو کسانی هستند که بی تردید جزو مفسد فی الارض اند و یقینا قوه قضائیه به‌صورت کاملا ویژه، خارج از وقت به مساله رسیدگی می‌کند و عناصر دخیل در این موضوع را به اشد مجازاتی که قانون پیش‌بینی کرده محمکوم و با آنان برخورد قاطع خواهد شد هیچ گونه اغماض نخواهد شد.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: قرار بر این است در هر استانی حداقل یک شعبه برای این موضوع اختصاص پیدا کند  تا کسانی که همراه با دشمن التهاب آفرینی می‌کنند احضار شوند تا مشخص گردد که این افراد یا با دشمن هم‌راستا هستند و اگر از غفلت بوده، باز هم نمی‌شود از آن‌ها گذشت هرچند مفسد‌فی‌الارض نیستند زیرا بر این دلهره می‌افزایند.

حجت الاسلام اژه ای در ارتباط با برخورد با مفاسد اقتصادی نیز اظهار داشت: مبارزه با مفاسد در حال حاضر با شدت در حال پیگیری است و پول آن به خزانه و بیت‌المال باز می‌گردد و آن قسمتی که مربوط به مردم است به خود آن‌ها می‌رسد.

رییس قوه قضاییه در اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه