English

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین:

۲۵۰ میلیون دلار کالا از شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوین صادر شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون واحدهای تولیدی صادرات محور مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان به ارزش 250 میلیون دلار توسط 70 واحد صنعتی با حجم صادرات در حدود 300 میلیون تن انجام شده است.

250 میلیون دلار کالا از شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوین صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اعلام این مطلب اظهار داشت: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه های حمایتی مانند توسعه خوشه های صادراتی،ایجاد کنسرسیوم های صادراتی و حمایت از شرکتهای مدیریت صادرات(emc) سعی در بهبود صادرات واحدهای صنعتی داشته و شرکتهای مدیریت صادرات با توجه به اینکه بنگاه های کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند می توانند صدور محصولات این واحدها را تسهیل نمایند. 

وی افزود: انواع کابل برق، مقاطع فولادی، مواد شیمیایی، شوینده ها، کشمش، مواد غذایی، لوازم خانگی، نایلون و نایلکس و منسوجات عمده اقلام صاداراتی بوده که از این مقدار یک میلیون 500 هزار دلار از طریق کنسرسیوم شیرینی و کشمش صادرات انجام شده که در حال حاضر دو کنسرسیوم فعال کشمش و شیرینی سنتی بعد ازتشکیل خوشه های صنعتی فرآوری محصولات انگور تاکستان و شیرینی سنتی و باقلوای قزوین شکل گرفته است. 

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان افزود: عمده خریداران کالاهای ایرانی کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، قطر ، تایلند، روسیه ،ترکیه و کشورهای CIS، هند، رومانی، هلند، بلغارستان و... می باشند که از مهمترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان بشمار می روند. رضا صفاری تصریح کرد: مطالعه بازارهای هدف بصورت کلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره برداری، کمک به تشکیل کنسرسیوم های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا، پرداخت 50 درصد از هزینه‌های اخذ غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی تا سقف 2500 میلیون ریال و حضور هیات های تجاری و بازدید از نمایشگاههای خارجی به ازای هر نفر تا سقف 600 میلیون ریال ، پرداخت بیش از 70 درصد از هزینه‌های آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آنها با بازارهای بین‌المللی از جمله برنامه های حمایتی برای واحدهای تولیدی که با هدف صادرات فعالیت میکنند در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه