English

مسمومیت دانش اموزان به مدارس گیلان رسید

صبح امروز اخباری مبنی بر مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان سه مدرسه گیلان در شهرستان‌های رشت، لاهیجان و املش منتشر شد که مسؤولان آموزش‌وپرورش توضیحاتی در این‌باره ارائه کردند.

مسمومیت دانش اموزان به مدارس گیلان رسید

بهگزارش خبرگزاری موج گیلان، صبح امروز خبری بر مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در تعدادی از مدارس گیلان دست به دست شد.

خبر تأیید شده‌ای مبنی بر مسمومیت وجود ندارد

محمد فائزی، مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان  اخبار تأیید نشده مسمومیت دانش‌آموزان در ۲ شهرستان املش و رشت اظهار کرد: گزارش تأیید شده‌ای مبنی بر انتقال دانش‌آموزان به بیمارستان و مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای از ناحیه یک رشت هنوز وجود ندارد. 

 مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان همچنین با اشاره به موضوع مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در شهرستان املش، گفت: در شهرستان املش چند تن از دانش‌آموزان یک مدرسه غیردولتی استشمام بوی نامطبوع همچون سموم کشاورزی داشتند که با تدبیر فرمانداری شهرستان، مدرسه مورد نظر فعلاً تعطیل شد. 

به گفته فائزی در پی استشمام بوی نامطبوع در مدرسه املش، دانش‌آموزی که مسموم و یا به مرکز درمانی منتقل‌شده باشد، تاکنون گزارش نشده است. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان تأکید کرد که موضوع مسمومیت دانش‌آموزان بیش از اینکه به موضوع و چالش میدانی تبدیل شود به یک مسئله روانی تبدیل‌ شده است. 

فائزی همچنین از تشدید مراقبت‌ها و هشیاری عوامل اجرایی مدارس استان خبر داد و خواستار توجه همگانی نسبت به تلاش دشمنان و القائات آن‌ها در رابطه با موضوع‌محوری مسمومیت‌ها شد. 

توضیحات آموزش‌وپرورش لاهیجان درباره دانش‌آموزان مدرسه تاجگردون

همچنین سید شمس‌الدین نور حسینی رئیس اداره آموزش‌وپرورش لاهیجان نیز در خصوص مسمومیت دانش‌آموزان ۲ مدرسه دخترانه لاهیجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: صبح امروز گزارشی مبنی بر علائم انتشار گاز در ۲ مدرسه ابتدایی و متوسطه علامه طباطبایی و تاجگردون که در هم‌جواری یکدیگر قرار دارند دریافت کردیم که بلافاصله کارشناسان بهداشت و اکیپ اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های میدانی و معاینات، ۱۰ نفر از دانش‌آموزان که دچار سرگیجه بودند به بیمارستان منتقل شدند، تصریح کرد: پس از معاینات دقیق‌تر در بیمارستان مشخص شد هیچ‌یک از این ۱۰ دانش‌آموز دچار آسیب جدی نشده‌اند و علائمی مانند سرگیجه و تهوع بیشتر ناشی از استرس و آسیب‌های روحی روانی بوده است.

نور حسینی با تأکید بر اینکه فردا مدارس شهرستان لاهیجان همچنان دایر است، بیان کرد: والدین تحت تأثیر رسانه‌ها و برخی افراد که نیات‌ سوء آن‌ها بر همگان آشکار است قرار نگیرند تا فرزندانشان نیز با آرامش خاطر و بدون نگرانی بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه