English

معاون شهردار میبد پاکسازی و امحای زباله‌های تحویلی به پیمانکار را طی ۲ هفته متعهد شد

در پی تجمیع زباله ها در منطقه ای از شهرستان میبد معاون خدمات شهری شهرداری میبد ضمن بررسی موضوع، متعهد شد تا ظرف مدت ۲ هفته این محل از انبوه زباله ها پاکسازی شود.

معاون شهردار میبد پاکسازی و امحای زباله‌های تحویلی به پیمانکار را طی ۲ هفته متعهد شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، احسان تقی زاده معاون خدمات شهری شهرداری میبد در تکمیل مصاحبه خبری اخیر شهردار میبد و در رابطه با محل تخلیه زباله شهری و مشکلات و حواشی اخیر گود زباله شهرداری مطالبی بیان نمود.

وی اظهار داشت: سایت فعلی دفن زباله شهر میبد با کاربری مورد استفاده گود زباله سابق شهری، به موجب آخرین تصمیمات و اصلاحات تقسیمات کشوری در سنوات گذشته برحسب صلاحدید مراجع ذی صلاح و رفع مشکلات زیست محیطی و بهداشتی و داشتن فاصله مناسب نسبت به گود زباله قبلی در اختیار شهرداری میبد قرار داده شده است.

تقی زاده در ادامه افزود: شهرداری میبد در سال ۹۹ در راستای اهداف سیاست های سرمایه‌گذاری و کاهش هزینه‌ها اقدام به انعقاد قرارداد با یکی از شرکت های بازیافت پسماند می‌نماید و به موجب قرارداد شماره 2799/4865/ص مورخ 99/6/2  شرکت طرف قرارداد موظف به تفکیک اقلام بازیافتی مخلوط حاصل از جمع آوری پسماند خشک ایستگاه‌های ثابت، مراکز تجاری، آموزشی، دولتی و همچنین تفکیک پسماندهای عادی جمع آوری و انتقال داده شده به مرکز پردازش و دفع و دفن اصولی و بهداشتی آنها با لوازم و تجهیزات مورد نیاز گردیده و می باشد.

 وی بیان داشت: از زمان حضور آقای بهارستانی به عنوان شهردار میبد جلساتی با مسئولین شهرستان میبد و استان یزد در حمایت از شرکت دانش‌بنیان با توجه به خرید دستگاه پیرولیز به عنوان یک پروژه دانش بنیان به منظور تبدیل زباله به اقلام مورد نظر تا زمان آماده‌سازی زیرساخت های لازم داشته، که متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌ها و حمایت‌های شهردار میبد و به علت طولانی شدن فرآیند صدور مجوزهای لازم از سوی مراجع ذیصلاح در واگذاری زمین و امتیازهای مربوطه، که باعث افزایش حجم زباله‌های تحویلی به پیمانکار ناشی از عدم انجام تکالیف قراردادی شده است. که از این سو شهردار میبد دستورات لازم مبنی بر عدم تخلیه زباله‌ها بصورت رها در منطقه ای که در اختیار پیمانکار می باشد و همچنین تاکید بر دفن اصولی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حوزه معاونت خدمات شهری ابلاغ نموده است ولی متاسفانه علیرغم تاکیدات مکرر از سوی این معاونت بعضا شاهد کوتاهی‌هایی از سوی پیمانکار طرف قرارداد شهرداری در تعیین و تکلیف وضعیت زباله‌های موجود و دفن پسماندهای شهری بوده‌ایم که در این راستا حوزه معاونت خدمات شهری با هماهنگی دایره حقوقی شهرداری اقدامات لازم درخصوص فسخ یک طرفه قرارداد با شرکت پیمانکاری خاطی و اقامه دعوی و شکایت قضایی برحسب موضوع در دستور کار خود قرار داده است.

تقی زاده خاطر نشان ساخت: با توجه به دغدغه شهرداری نسبت به سلامت شهروندان و رفع مشکلات گودزباله در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات اولیه در انتخاب و انعقاد پیمانکار واجدالشرایط توسط حوزه معاونت خدمات شهری برنامه‌ریزی و تا پایان فصل بهار شاهد امحاء و پاکسازی کلیه زباله های تحویل گردیده به پیمانکار سابق خواهیم بود.

وی در پایان ضمن عذرخواهی از مردم شریف میبد متعهد شد حداکثر ظرف مدت دوهفته آینده مراتب پاکسازی و امحای زباله‌های تحویلی به پیمانکار را به اطلاع عموم شهروندان برساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه