English

فرمانده انتظامی استان قزوین:

امروز پلیس مطالبات و خواسته‌های به‌حق مردم را در بخش‌های مختلف شنیده است

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: امروز پلیس مطالبات و خواسته‌های به‌حق و قانونی مردم در بخش‌های مختلف را شنیده و با بکارگیری کلیه امکانات و آمادگی کامل نیروها در قالب پلیس‌های تخصصی، تحقق خواسته‌های مردم را وظیفه خود دانسته و با جدیت پیگیری می‌کند.

امروز پلیس مطالبات و خواسته‌های به‌حق مردم را در بخش‌های مختلف شنیده است

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،سردار علی ابراهیمی  فرمانده انتظامی استان قزوین در خصوص عملکرد نیروی انتظامی گفت: وظیفه فراجا برقراری نظم و امنیت، ایجاد آرامش و آسایش و حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: امروز پلیس مطالبات و خواسته‌های به‌حق و قانونی مردم در بخش‌های مختلف را شنیده و با بکارگیری کلیه امکانات و آمادگی کامل نیروها در قالب پلیس‌های تخصصی، تحقق خواسته‌های مردم را وظیفه خود دانسته و با جدیت پیگیری می‌کند .

فرمانده انتظامی استان گفت: با توجه به تنوع و تعدد ماموریت‌ها و مراجعات مردمی و اجرای دستورات مقامات محترم قضائی، بر اساس برآورد اولیه در کل کشور امسال بالغ بر ۳۰ هزار ماموریت در حوزه‌های مختلف توسط همکاران پرتلاش ما اجرایی و عملیاتی شده است.

‌وی با اشاره به اینکه سرقت یکی از اولین جرائم در سطح کشور و استان قزوین است خاطرنشان کرد: در یازده ماه گذشته از سال جاری در حوزه مراجعات مردمی به کلانتری و پاسگاه‌ها بالغ بر ۲۳۰ هزار نفر در قالب شاکی و متشاکی و شاهد به پلیس استان مراجعه کرده‌اند و در حدود یک میلیون تماس‌ با ۱۱۰ صورت گرفته که یک‌سوم آنها عملیاتی شده و برای دو سوم دیگر راهنمایی و ارشاد و هدایت به مراکز انتظامی انجام شده است.

سردار ابراهیمی عنوان کرد: بالغ بر ۵۰ هزار نفر از شهروندان هم به پلیس‌آگاهی، اطلاعات و مواد مخدر مراجعه کرده‌اند که در حوزه‌های مختلف به دستگیری بیش از ۲۱هزار نفر متهم منجر شده است.

وی تصریح کرد: سرقت یک جرم منزوی نیست، بلکه قبل و بعد از وقوع آن‌هم سلسله جرائمی وجود دارد که کار پلیس را در برخورد با یک سرقت چندین برابر کرده است که ورود غیرمجاز، تخریب اموال سازمانی یا شخصی، اقدام به جرح یا قتل در پاسخ به مقاومت مالباختگان و پس از سرقت، فروش اموال مسروقه به مال‌خران و ضایعاتی‌ها از جمله آنهاست.

فرمانده انتظامی استان قزوین یادآور شد: در یازده ماه گذشته سال جاری ۱۳ هزار و ۷۹۸ مورد سرقت در استان به‌وقوع پیوسته که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ با افزایش ۵ درصدی روبرو بوده که شرایط مختلف سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی بر آن تاثیر گذار بوده است.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد سرقت‌ها خرد است که در این رابطه ۷ هزار و ۲۶۲ مورد کشفیات انجام شده بدین معنی که بالغ بر ۵۵ درصد از اقدامات پلیس به کشف اموال مسروقه منجر شده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ۶۰ درصد از سرقت‌ها مربوط به شهرستان قزوین است اظهار کرد: تا پایان بهمن‌ماه  ۷ هزار ۲۸۱ سارق دستگیر شده‌اند و بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از اموال مکشوفه نیز به مردم عودت داده شده است که کمتر از یک‌درصد سرقت‌ها بصورت زورگیری، یک‌درصد احشام، ۲ درصد مجرمانه، ۴ درصد منزل بوده که پلیس با جدیت به این موضوع پرداخته است.

سردار ابراهیمی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد از سارقان سابقه اعتیاد و یا تکرار جرم سرقت را در پرونده خود دارندتصریح کرد: در دستگیری خرده فروشان و معتادین متجاهر  نیز ۴ هزار نفر جلب و  هزار و ۸۰۰ نفر به کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ هدایت و مابقی با توجه به دستورات قضائی مقتضی به مجازات جایگزین محکوم شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در دادگستری استان قزوین شعبات ویژه قضائی به برخورد با سارقان اختصاص یافته است اما در این میان برخی قوانین نیاز به بازنگری دارد و این خلاء قانونی موجب سوء استفاده مجرمان قرار گرفته است اما همه سارقان هم به زندان نمی‌روند بلکه به فراخور جرمی که مرتکب شده‌اند با نظارت پلیس به انجام اقدامات عام‌المنفعه محکوم می‌شوند.

 اگر مال‌خر نباشد سرقتی صورت نمی‌گیرد آیا طرح هوشمندی برای مقابله و جمع‌آوری ما‌ل‌خران وجود دارد؟

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در طرح ضربتی بیش از ۱۴ مالخر و ۳۰ مغازه در این رابطه پلمب شدند که در کاهش سرقت‌ها تاثیر داشت و این موضوع دائما در رصد پلیس است تا احساس آرامش به جامعه بازگردد.

وی افزود: در رابطه با جمع‌آوری معتادین متجاهر، محکومین حرفه‌ای و فراری و مالخران و ضایعاتی‌ها اقدامات متعددی صورت‌گرفته است و در رابطه با باندهای حرفه‌ای نیز بیش از ۲۰۰ نفر در قالب ۱۳ باند حرفه‌ای سرقت از منزل در این رابطه دستگیر و مجازات شدید مقامات قضایی را دریافت کرده اند.

سردار ابراهیمی اظهار کرد: در موضوع سارقان در حرکت(میان استانی) نیز بیش از ۴۲ سارق حرفه‌ای با ۲۰۰ فقره سرقت در قزوین و استان‌های همجوار در رابطه با سرقت خودرو به دام پلیس افتاده‌اند و ۲۹ نفر هم در قالب هفت باند سرقت دستگیر شدند که ۱۲۰ خودرو سرقتی از آنها کشف و به مالباخته‌ها عودت داده شد.

ارشدترین مقام انتظامی استان قزوین گفت: اقتدار یعنی عملکرد صحیح پلیس در چارچوب قانون و بی شک هر کس که اقدام به اخلال در نظم و امنیت کند و آرامش مردم را برهم بزند با سد قانون مواجه خواهد شد که بی‌شک در چارچوب قانون با حدت و شدت با آنان برخورد خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: با اقتدار پلیس مقاومت سارقان در برابر اجرای قانون می‌شکند و نمی‌تواند با سلاح سرد یا گرم مانع اجرای ماموریت پلیس شود یا زورگیری کند؛ هفتاد گشت شبانه‌روزی برای مقابله با استفاده از سلاح سرد و زورگیر در خیابانهای استان تردد می‌کنند این جرایم مجازات شدیدتری نسبت به سایر سرقت‌ها دارند.

سردار ابراهیمی در رابطه با طرح‌های پیشگیرانه پلیس خاطرنشان کرد: پیشگیری از فرد، خانواده، مدرسه، جامعه، دستگاه قضائی شروع شده و در نهایت به پلیس منتهی می‌شود تا مردم در همه جرائم همکاری نداشته باشند نیروهای انتظامی به تنهایی عملکرد موفقی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت کشور در حوزه اقدامات پیشگیرانه ۲۷ سازمان و اداره با ۱۷۰ نوع وظیفه در حال خدمتند که ۲۴ وظیفه آن مختص نیروی انتظامی است اما علاوه بر این موارد سهل‌انگاری شهروندان هم به انجام بزه دامن می‌زند.

سردار ابراهیمی افزود: خودرو روشن وسط خیابان، پارک خودرو با ایمنی کم در خیابان‌های بدون روشنایی و دوربین، حتی ماشین قفل نشده، عدم استفاده از پارکینگ، نگهداری اموال ارزشمند و گرانبها در منزل از جمله سهل‌انگاری‌های صورت گرفته توسط شهروندان است که توسط سارقان مطرح شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: هر ساله در آستانه چهارشنبه آخر سال توصیه‌هایی به خانواده‌ها و جوانان داریم اما متاسفانه در اثر بی‌توجهی باز هم مشکلاتی را برای خود و جامعه و پلیس ایجاد می‌کنند و در این میان دشمنان ما به شیوه‌های مختلف هر سال چهارشنبه سوری را داغ‌تر می‌کنند تا شادی‌ها به غم و عزا تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر بالغ بر ۲۳۰ هزار عدد انواع مواد محترقه پرخطر قاچاق را کشف کرده‌ایم و هر واحد صنفی که اقدام به‌فروش این اقلام نمایند با برخورد جدی قانون مواجه خواهند شد چرا که امنیت و آرامش مردم اولویت ماست.

سردار ابراهیمی تصریح کرد: ما مخالف شادی نیستیم اما این شادی هم باید در چارچوب قانون اتفاق افتد، اینها شادی نیست و خطرات جبران‌ناپذیری در پی‌دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه