English

آیت‌الله سعیدی:

مسمومیت دانش آموزان توطئه یک جریان خائن است

امام جمعه قم مسمومیت ادامه‌دار دانش آموزان را نشان از توطئه جریانی خائن دانست و گفت: مراجع، علما و مردم از مسئولان انتظار دارند که این مسأله را ریشه‌یابی کنند و اگر به مجرمان رسیدند آنان را محاکمه کرده و به اشد مجازات برسانند.

مسمومیت دانش آموزان توطئه یک جریان خائن است

به‌گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به آیات ۶۴ و ۶۵ سوره توبه اظهار کرد: وقتی پیامبر (ص) به مدینه وارد شدند با مسلمانان و دو گروه از منافقان رو برو شدند؛ گروهی از منافقان هرگز ایمان نیاوردند و فقط کفرشان را پنهان کردند و ظاهرا خود را مسلمان نشان دادند که سرکرده آنها عبدالله ابی بود.

وی افزود: عده ای از منافقان هم اول ایمان آوردند ولی بعدا کافر شدند که ضربه بزرگی به مسلمانان و جامعه اسلامی زدند به ویژه در واقعه تبوک که توطئه هایی را چیدند که وقتی پیامبر (ص) از سفری که برای جنگ با رومی ها رفته بودند برمی گردند ایشان را به قتل برسانند که این کارشان از کفر هم بدتر بود.

سعیدی گفت: منافقان پیش بینی می کردند که پیامبر (ص) در جنگ تبوک شکست می خورند بنابراین خود را رسوا کرده بودند ولی وقتی لشکر اسلام بدون جنگیدن پیروزمندانه به سمت مدینه باز گشتند منافقان نقشه قتل پیامبر (ص) را در کوهستان های اطراف مدینه کشیدند که خداوند پیامبر را از نقشه آنها آگاه کرد.

وی با بیان اینکه نقشه منافقان این بود که در کوهستان های سخت که امکان عبور همه لشکریان وجود ندارد شتر پیامبر را رم دهند و ایشان را به قعر دره بیندازند و از بین ببرند، افزود: منافقان به چهره خود نقاب بسته بودند تا بدون اینکه شناسایی شوند این نقشه را اجرا کنند ولی پیامبر که از این نقشه آگاه شده بودند حذیفه را فرستادند تا به آن منافقان اطلاع دهد که نقشه آنها لو رفته است.

امام جمعه قم ادامه داد: وقتی حذیفه پیام پیامبر را به آن منافقان رساند آنها پا به فرار گذاشتند ولی پیامبر آن افراد را به حذیفه معرفی کردند؛ حذیفه گفت چرا آنها را به قتل نمی رسانید؟ پیامبر فرمودند دوست ندارم عده ای بگویند پیامبر وقتی به کمک یارانش به پیروزی رسید به کشتن آنها پرداخت بنابراین به دستور پیامبر حذیفه هرگز به خاطر مصالحی که وجود داشت اسامی این افراد را افشا نکرد.

منافقان ریشه کن شدنی نیستند

وی با بیان اینکه خداوند علائم، شواهد، گفتار، اعمال، منش و سیره منافقان را در آیات مختلف قرآن کریم افشا کرده است، گفت: منافقان ریشه کن شدنی نیستند و تا حق و صراط مستقیم در این دنیا وجود دارد همواره جریان نفاق و راه انحرافی وجود دارد و خطر جریان نفاق برای نظام اسلامی از خطر کفار بیشتر است زیرا آنها یک جریان برانداز هستند که ظاهر و باطنشان متفاوت است و از خداوند می خواهیم کشور ما را از شر منافقین حفظ کند.

سعیدی در خطبه دوم با اشاره به ۱۳ اسفند سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) ابراز کرد: حضرت علی اکبر در پرتو تربیت پدر بزرگوارشان به مقامی رسیدند که امام حسین (ع) در وصف ایشان فرمودند شبیه ترین مردم از نظر اخلاق، رفتار و گفتار به رسول الله هستند و در تقویم جمهوری اسلامی ایران این روز را روز جوان نامیدند تا جوانان با تأسی به حضرت علی اکبر انتخاب های درستی داشته باشند و از کید و مکر فتنه انگیزان و اسلام ستیزان در امان باشند.

وی با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد و روز احسان ونیکو کاری، از مردم قدردان و خدمتگذار در عرصه کمک به نیازمندان تشکر کرد و افزود: ۱۵ اسفند نیز روز درخت کاری و هفته منابع طبیعی است که باید این نعمت و سرمایه را قدر بدانیم و مردم و مسئولان کمال همت را برای حفظ منابع طبیعی کشور داشته باشند.

مسمومیت دانش آموزان توطئه یک جریان خائن است

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به اینکه مسمومیت ادامه دار دانش آموزان باعث نگرانی خانوده ها شده است این کار غیرانسانی را نشان از توطئه و خیانت جریانی خائن دانست و گفت: مراجع، علما و مردم از مسئولان انتظار دارند که این مسأله را ریشه یابی کنند و اگر به مجرمان رسیدند آنان را محاکمه کرده و به اشد مجازات برسانند.

وی با بیان اینکه در این ایام در راستای تحقق و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری نسبت به جهاد تبیین چند اقدام مؤثردر کشور انجام شده و در حال جریان است، گفت: در مسجد مقدس جمکران هجدهمین همایش دکترین مهدویت و آغاز جشن های نیمه شعبان به همت مردم و با همکاری دستگاه ها در حال برگزاری است و انتظار می رود که مردم در این مراسم عظیم همت گذاشته و از معرفت افزایی و خدمت به منتظران غفلت نورزند.

سعیدی افزود: همچنین دوازدهین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در چند نقطه کشور برگزار شد که در این کنگره شخصیت امام سجاد (ع) و نقش صحیفه سجادیه در جهاد تبیین بررسی شد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بازار ارز ابراز کرد: رئیس جمهور در سفر به بوشهر در دیدار مردمی نسبت به وضع آشفته بازار ارز مطالبی گفتند که همانطور که ملت ایران در اغتشاشات خیابانی دشمن را ناکام گذاشت در اغتشاشات ارزی هم دشمن را ناکام خواهد گذاشت.

بازار ارز محل مناسبی برای سرمایه گذاری نیست

امام جمعه قم ادامه داد: مردم بدانند که بازار ارز محل مناسبی برای سرمایه گذاری نیست و خطرپذیر است؛ مردم نباید از سرمایه گذاری در امور تولیدی که به نفع خودشان است به سرمایه گذاری در بازار ارز که خطرپذیر و به ضرر خودشان و جامعه است روی آورند.

وی سپس به روز میلاد امام زمان (عج) در چهارشنبه این هفته اشاره کرد و گفت: این روز بزرگ را به همه مردم به ویژه سربازان گمنام امام زمان که مخلصانه و هوشیارانه به ایشان و کشور حضرت ولی عصر و به مردم شریف خدمت می کنند تبریک می گویم.

منتظر واقعی کسی است که از وضعیت موجود جهان رضایت ندارد

سعیدی با اشاره به مفهوم واقعی انتظار گفت: منتظر واقعی کسی است که از وضعیت موجود جهان رضایت ندارد و به آینده بهتر در سایه حکومت عدل گستر ولی عصر (عج) ایمان و امید دارد و برای رسیدن به آن حکومت جهانی تلاش می کند و از دعا برای وجود مقدس امام زمان و فرج آن حضرت غفلت نمی کند.

وی ادامه داد: برای منتظر امام زمان (عج) روشن است که غیبت ایشان موجب کنار گذاشتن وظایف شرعی مسلمانان نیست به ویژه در امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با ظلم و تلاش برای گسترش عدالت بنابراین انتظار با این ویژگی ها به منتظر هویت می بخشد و او را از خمودگی و بی تفاوتی نسبت به خود و جامعه خارج می کند و با تلاش خود موانع ظهور را کم می کند.

امام جمعه قم با بیان این که امام خمینی(ره) نمونه یک منتظر واقعی بودند، افزود: امام کاظم(ع) فرمودند «مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت می‌کند و قومی گرداگرد او جمع می‌شوند به صلابت پاره‌های فولاد، تند بادها آنان را به‌ لرزه درنمی‌آورد و از جنگ خسته نمی‌شوند و ترس به خود راه نمی‌دهند و بر خدا توکل می کنند و سرانجام، پیروزی از آن متقین است» که بسیاری از فقها گفته اند مراد از این مرد امام خمینی(ره) هستند.

نظریه ولایت فقیه در عصر غیبت از مترقی ترین نظریات است

وی با اشاره به برداشت های نادرستی که در طول تاریخ از باور اصیل مهدویت صورت گرفته است، گفت: در عصر غیبت مسأله زعامت و رهبری از دیدگاه اسلام نا دیده گرفته نشده و فقها بر اساس حکم عقل و روایت برای زعامت امت در عصر غیبت نظرات مترقی و ارزشمندی دارند که از مترقی ترین نظریات نظریه ولایت فقیه در عصر غیبت است که فقهای بزرگی مانند شیخ مفید آن را اثبات کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی