English

وزیر علوم:

وزارت علوم نگاه ویژه ای به دانشگاه های مازندران دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور، شیوه نامه جذب نخبگان با امضای پنج وزیر تدوین شده است، گفت: وزارت علوم نگاه ویژه ای به دانشگاه های مازندران دارد.

وزارت علوم نگاه ویژه ای به دانشگاه های مازندران دارد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمد علی زلفی گل در حاشیه افتتاح تالار افتخارات و موزه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور، شیوه نامه جذب نخبگان با امضای پنج وزیر تدوین شده است، اظهار داشت: این شیوه نامه در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

وی با بیان این که تصمیمات خوبی در خصوص ممانعت از فرار مغزها اتخاذ شد که عملیاتی می شود، ادامه داد: شیوه نامه جذب نخبگان با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، وزیر علوم، وزیر بهداشت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تهیه و تدوین شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: بر اساس این شیوه نامه هفته گذشته یک آیین نامه به کارگیری نخبگان و استعدادهای برتر نیز تهیه و در هیأت دولت تصویب شد، یعنی داوطلبانی که رتبه کنکور آنان زیر 100 است، به کار گرفته می شوند.

وی عنوان داشت: همچنین برنامه هایی برای جذب المپیادی ها و کسانی که مدال جهانی المپیاد و رتبه های برتر کنکور دارند در حال برنامه ریزی است تا حمایت مالی و حق بورسی دریافت کنند.

زلفی گل گفت: این افراد نخبه بعد از فارغ التحصیلی در مقطع دکتری به عنوان عضو هیأت علمی به کار گرفته خواهند شد.

وی با بیان این که استان مازندران با داشتن پنج دانشگاه دولتی نقش مهمی در توسعه فناوری و علم و دانش در کشور دارد، افزود: این که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به تنهایی 16 عضو هیأت علمی آن جزء دانشمندان یک درصد بین المللی با ارجاعات بالا هستند، افتخاری برای این استان و کشور است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم نگاه ویژه ای به دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دیگر دانشگاه های مازندران دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه